4 juli 2010 - Yrvädret förändras

Julia har på bara några veckor gått från stillaliggande gnällspik till en riktig äventyrssökare och nu om nånsin får jag hålla ordentlig koll på henne. Jag inte längre lämna henne i babygymmet och tryggt gå på toaletten, till köket eller vad jag nu behöver göra. Även om det bara tar en minut har hon rullat ut och ligger på något ställe där jag kanske inte tycker att hon ska vara, t.ex. under soffbordet. Det finnt ingenstans, förutom hennes säng, där jag känner mig bekväm med att lämna henne längre än två minuter. Inte ens i babysittern där hon i fastspänd sitter hon still. Hon slänger sig halvägs ut så bara benen sitter där de ska. Det är nu det börjar...!

Vi har nu bytt ut ett av hennes fyra mål från mat+välling till bara mat och lite vatten. Har bara hållit på i 2 dagar, men hittills har det gått bra. Tror hon är för liten för att sakna vällingen annat än på kvällen.


Julias dagliga meny:

Frukost: Välling
Lunch: Havregröt med fruktsmak + lite välling
Middag: Mat + lite frukt
Kvällsmat: Välling
- Mellan måltiderna dricker hon självklart vatten nu när det är så varmt.

Pga hennes nya måltider har jag börjat känna av en andedräkt som inte är lite söt och gullig som den var när hennes diet bestod av bara ersättning. Detta har resulterat i mer regelbunden tandborstning. Försöker göra det morgon och kväll, precis som jag gör på mig själv, men det är ju nytt för mig också, så det tar väl ett tag för mig att vänja mig vid det. Glömmer av det rätt ofta, så det blir lite när jag kommer på det. Får jobba på det där! 





Ingen bebis längre. Nu är hon en "liten flicka".  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0