31 juli 2010 - Powernapat lite

Julia somnade när vi var och handlade lite förut, men vaknade efter en dryg timme. Jag besvärade mig inte med att försöka få henne att somna om då hon gott kunde stanna uppe ett tag, för att således kunna somna lite senare. Sagt och gjort! Vi stojade och lekte alla tre vilket Julia tycker är alldeles underbart roligt när vi gör. Hon verkar älska när hela familjen är samlad och leker tillsammans. Vi befann oss i sängen då det är det bästa stället att leka med henne på. Golvet är inte bara för hårt, utan också jäkligt kallt!

När klockan var 17 fick hon ett litet mellanmål i form av katrinplommonpure, för att hålla igång hennes mage som annars gärna trilskas med henne, och en flaska välling efter det. Detta somnade hon gott på, och strax efter gjorde jag detsamma. Jag la mig och läste en stund och fick sovit i alla fall 30 minuter innan hon började tjoa i örat på henne. J kom in och hämtade henne, men jag hade ju redan vaknat. Låg kvar i sängen en stund, men det kändes rätt meningslöst så jag steg upp jag med. Men det känns som den lilla stunden räckte bra för att jag skulle få lite ny energi, som verkligen behövdes idag. Huvudet och dunkat och kännts flera ton tungt. Knappt att nacken orkade hålla det uppe, så det kändes skönt att få lägga ner det på kudden.
Jag brukar inte sova "middag" längre. Jag gjorde det mycket när jag var gravid och när Julia var nyfödd, men jag har liksom skippat det. Men jag borde börja igen, för det är verkligen skönt att gå och lägga sig en stund på dagen/kvällen, även om det bara är för en halvtimme. Kanske ska införa detta som rutin.




Nuttan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0