3 juli 2010 - Otroligt oroligt

Strax efter 22 igår bestämde jag att jag skulle gå och lägga mig och kände att det skulle bli riktigt härligt att komma till sängs i någolunda bra tid för en gångs skull! Jag började fixa iordning mig och allt i lägenheten när Julia plötsligt vaknade. Jag gick in och gav henne nappen och hon lugnade ner sig och såg preci ut som om hon skulle somna om, men så fort jag lämnat rummet, börjar hon gråta igen. Jag gick och hämtade henne så hon fick följa med och stänga av TV:n och stänga balkongdörren. Sedan la jag tillbaka henne i sängen, kröp själv ner i min och öppnade en nyss påbörjad bok. Jag trodde att Julia skulle somna ungefär direkt, men tji fick jag! Hon tjoade, vred och vände på sig och kunde inte alls ligga stilla. Jag testade att lägga henne bredvid mig, men det funkade inte heller. Till slut gick jag och gjorde lite välling till henne eftersom det vanligtvis får henne att koppla av. Och det gjorde det, tills det visade sig att det var klumpar i den så hon inte kunde dricka det. Jag skakade flaskan som en idiot och hon bara grät! Till slut sög jag ut det som var i vägen, men sen fans det nästan ingenting kvar. Inte tillräckligt för att hon skulle somna i alla fall, så det började skrikas igen! Vid det här laget var jag helt slut och såg min tidiga kväll bli lika sen som vanligt! Jag sprang upp och värmde lite färdig ersättning, som vi köpte samtidigt som vällingen då man kan behöva späda ut den ibland. Men den ville hon inte alls ha. Det visade sig att den smakade apa! Upp igen! Fick öppna ett nytt paket och värma den, men hon ville inte dricka mer av den heller. Jag fick sätta mig framför TV:n med henne en stund så hon lugnade ner sig. Sedan la jag mig ner med henne bredvid och kliade henne på ryggen och huvudet. Efter ett tag somnade hon och jag kunde lägga henne i sin säng och sedan lägga mig själv till rätta, men tidigt blev det inte. Men Julia var snäll och lät mig sova på morgonen i stället. Hon vaknade inte förrän kl.09!

Att det var så hysteriskt varmt under natten gjorde ju inte saken bättre! Jag fick öppna fönstret ovanför mig på vid gavel och plocka ur täcket ur påslakanet för att bara ha det över mig. Jag blir oftast väldigt kall när jag sover på det viset, men inatt var det alldeles lagom. Mer skulle fått mig att svettats bort!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0