29 juli 2010 - Grekiskt Lantbröd

När man har så väldigt begränsad ekonomi som vi har just nu så får man hitta små "loopholes" för att få vardagen att gå runt. Igår t.ex bakade jag eget bröd. Jag gjorde det enkelt för mig och köpte färdigblandad bakmix för typ 15:-. Det enda man ska tillsätta är 50g gäst och 6 dl vatten, vilket resulterar i att man får 2 limpor för 16:-. Dessutom smakar det riktigt gott! Så det blir hemmabakat bröd här hemma i framtiden!

Gårdagen var alldeles perfekt! Vi gjorde inte så mycket men det var mysigt. Julia var på jättebra humör hela dagen så det blev mycket skratt och mys. Hon somnadestrax efter 21 precis som det ska vara och sov sen hela natten utan avbrott. Jag somnade väl runt 00 och sov även jag gott tills det var dags att gå upp vid 08. Nu sover Julia igen och J har inte kommit upp än. Så jag ligger i soffan och njuter av tystnaden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0