27 juli 2010 - Morgon

En timma efter att Julia hade somnat vaknade hon igen. Hon rullade runt i sängen och när jag kom in låg hon upp och ner och bak och fram och allt man kan tänka sig. Jag gav henne nappen och la henne på kudden för att försöka få henne att somna om, vilket såklart var helt meningslöst. Jag kämpade i kanske 15 minuter med att få henne att sova, men hon ville inte alls. Så hon fick komma upp en stund och sitta i sin vagn. Efter ett tag blev hon gnällig och gnuggade sig i ögonen och då bestämde jag mig för att ge det ett nytt försök.
Hon fick ligga i min famn medan jag sjöng och vaggade henne och hon bara grät. Till slut slappnade hon av och var på väg att somna, men det var precis som i den nya IKEA reklamen; Så fort jag flyttade på mig vaknade hon och börja gråta. Ett tag trodde jag att jag skulle få sitta där med henne hela natten. Jag lät henne somna ordentligt och la henne sedan i sängen, och då funkade det. Sen sov hon hela natten, vaknade för en timme sen och har redan somnat om igen. Hon var visst trött!





Jag vaknade med en hemsk, brännande smärta i högra sidan av nacken. Det känns som att det skulle kunna utvecklas till nackspärr om jag inte tänker på hur jag rör mig, så idag får jag vara försiktig. Får försöka mig på ett stelstäd idag, utan att vrida för mycket på huvudet. Ska nog också se till att hitta vilken muskel det är och massera lite på den samt stretcha den. Får kanske plocka fram mina gamla dammiga massageböcker!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0