23 juli 2010 - Ready to rowl

Nu har jag tagit en dusch, sminkat mig klätt på mig och fönat håret, så jag är klar att åka. Julia är bytt på och påklädd och hennes mat, blöjor och ombyten är nerpackade. Så jag tror att allt är i sin ordning. Vi åker om ca: 15 minuter och det känns skönt att ha allt klart så vi kommer iväg i god tid. Hatar verkligen att vara försenad och trots det så är jag det väldigt ofta - och har alltid varit! Jag skärpte mig under de sista åren i gymnasiet och var ganska duktig ett tag, men efter att jag blev gravid och, främst, efetr att Julia föddes så har jag börjat slacka igen. Tog ett tag att anpassa tiderna efter ett barn också och de första månaderna började jag göra oss iordning lika långt innan jag skulle åka som jag gjorde när det bara var jag. Kom dock på ganska fort att det inte var hållbart, och nu sätter jag gärna igång kvällen innan beroende på hur tidigt jag ska lämna lägenheten dagen efter. Är det tidigt så ser jag till att ha det mesta packat och duschat innan, så det bara är att ta på oss och sen sticka. Senare, som idag, så kan jag tycka om att duscha på morgonen så jag är alldeles nyfräsch! Instressant..? :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0