23 juli 2010 - Hemma

Nu är vi hemme igen, efter en kort men mycket trevlig dag på stan. På vagnen in hoppade det på massor av Gothia-folks, bl.a hela damlaget från USA. Deras tränare fick syn på Julia och började direkt prata med henne, och hon charmade praktiskt taget byxorna av varenda människa på vagnen! Så fort hon blev tilltalad började hon le sådär jättestort och supersött som bara hon kan, och hela vagnen ekade i ett "Nawww..". Sedan hörde jag från alla håll vilken söt bebis det var, och hur folk ville ta med henne hem osv. Hela vägen underhöll och log hon mot dem och satt stolt som en tupp och bara sög åt mig av alla fina kommentarer hon fick. Hon är min! Mitt underverk, som jag har gjort.

Väl inne mötte vi upp Johanna inne på Åhléns och gick direkt till amningsrummet - som var lika ofräscht som vanligt - för att ge Julia lite att äta. När hon var mätt och belåten tittade vi runt lite bland bebiskläderna, och båda hittade något att få med oss hem; Jag ett par jättemjuka, vita byxor och Johanna ett par jeans till sin lille knorr som fortfarande simmar runt inne i magen. Johanna ville betala byxorna för mig, då hon fick en grå mysdress som Julia hade när hon var mindre. Sedan bestämde vi oss för att det var dags för oss att äta lunch också, och idag stod det Sushi på menyn, och det tackar ju inte jag nej till! Faster Britt ville dessutom betala, så lunchen blev gratis den också! Så himla gulligt av dem!
Julia tyckte att det passade sig bra att smeta i blöjan medan vi åt och blev pga det och trötthet rätt så gnällig. Så det var bara att ta oss tillbaka till Åhléns för att byta. Det var ett enormt lass, så jag fick lov att ta på henne de nya byxorna. Sedan fick vi kollat igenom en massa mer affärer och Johanna fick köpt lite nya kläder på Cubus. Jag köpte hem två nya nagellack! Johanna tyckte sen att Faster nog ville bjuda oss på en glass också, så vi satte oss i Brunnsparken med varsinn glass och dricka och pratade massa strunt. Helt plötsligt upptäckte Johanna att Julias byxor blivit smutsiga och jag trodde det var lite kräk. Men det var det inte! Vi kom fram till att det var en fågel som bajsat på Julias nya byxor! Ser jag den fågeln igen, så skjuter jag den!

Men nu ligger båda paren byxor i blöt, Julia ligger på golvet och leker med allt hon får tag på så jag får springa fram och tillbaka för att ta bort det som är olämpligt för en liten flicka. Det är som det ska, helt enkelt!

Julia underhöll mig på vägen med lite nypåkomna grimager!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0