20 juli 2010 - Igår!

Käre bror kom hit och hälsade på igår. Tessie skulle hälsa på sin faster och då bestämde han sig för att hälsa på sin lilla systerdotter/guddotter en sväng och det uppskattas alltid! Julia tycker om Andreas! Speciellt som han låter henne leka med hans mobiltelefon. Här hemma är vi inte lika generösa med det eftersom att vi inte har råd att skaffa nya om hon skulle råka ha sönder den. Men det har Andreas, och tydlligen behöver hans fixas till redan, så var gör lite dreggelskador eller repor då?
Vi gjorde inte så mycket speciellt. Andreas bjöd på pizza och vi åt den framför "The fast and the furious". Inte min favoritfilm, men men. Får offra sig för laget, liksom! Jag och J ville hyra film på kvällen, så Andreas släppte av mig på KT när han åkte hem. J ville se "Daybreakers". Vampyrer som tagit över världen och lever som människor. Jag är inte jätteförtjust i vampyrfilmer, men den här var faktiskt helt Ok. Sedan kollade vi på "Mamma Mia", som jag älskar!

Julia ville inte sova. Alltid när jag vill sitta ner och ta det lugnt framför en film eller TV:n så vill hon inte sova alls. Somnar,vaknar, somnar, vaknar och håller på så. Men igår tog jag upp henne och hon fick sitta bredvid oss i soffan och titta på film. Hela tiden la hon sig ner och försökte krypa upp till mig. En liten igel är hon, men jag älskar det. När klockan var 22 bestämde jag mig för att det var dags för henne att sova, trots att hon inte verkade ett dugg trött. Risken var ju att hon annars skulle bli totalt övertrött och inte kunna sova alls. Så jag tog in henne i sovrummet och la henne i mitt knä medan jag sjöng massa låtar för henne. Efter en liten stund började ögonlocken se tunga ut, och hon började vrida och vända på sig. Detta gör hon alltid när hon blir trött för hon försöker typ stå emot tröttheten när hon inte vill sova. Jag la henne i sängen och då somnade hon. Bara en gång gnällde hon, och då hade hon tappat nappen. Så fort hon fick den tillbaka somnade hon. Dessutom fick jag ju en timmes sovmorgon idag då hon inte vaknade förrän 08:30! Oh Lord!!

Min pappa är på Mallorca nu, den lyckosten! Han ringde nu på morgonen för att se hur allt var här. Han sa att det var verkligen varmt där han befann sig. Vad hade han förväntat sig? De skulle på marknad idag, och jag är inte alls avundsjuk! Inte alls!! Grrr...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0