17 juli 2010 - Långdag i Åsa

Igår var vi alltså nere i Åsa. Vi kom iväg i god tid så jag slapp stressa, vilket alltid är en bra början på dagen. Dock verkade busschauffören, som körde bussen från Kungsbacka till Åsa, vara en riktig dagdrömmare. Han stannade inte vid Åsaskolan där jag skulle av. Jag hade dock glömt att trycka på Stopknappen, så jag fick ju lite skylla mig själv. Så jag trtckte på stoppknappen och antog att han skulle stanna vid rondellen - men han körde bara vidare. Och då blev en tant arg och han släppte av henne, men öppnade inte dörrarna där bak, så jag var fast. Till slut kom jag av men då var jag nästan nere vid Centrum. Alltså 2 km från Mickan. Hatr på sommrarna när det ska vara så jävla mycket folk på bussen, speciellt som de inte kan hålla sig dämpade. Busschauffören hörde ju ingenting där han satt och rullade i lugn och ro. Vad arg jag var!

Julia var inte på humör när vi var påväg till Mickan. Det var så varmt för henne och hon låg och grät och var jätteledsen. Detta höll i sig stora delar av dagen. Hon har blivit så himla mammig. Men vi hade trevligt i alla fall! Vi åt jättegod mat, som Mickan lagade, sen låg vi ute på verandan och solade. Vi fick också ta en promenad för Julia var urtrött men ville inte alls sova. Hon somnade två meter utanför dörren. Innan jag åkte hem tog vi en glass på Glasscafeet, vilket var ett perfekt avslut på dagen. Julia tuppade av ungefär så fort bussen började rulla och sov hela vägen hem. Men hon vaknade till när vi varit hemma några minuter. Jag trodde väl inte att hon skulle sova utan sin nattvälling? Dagen var i alla fall jättemysig och fylld med mycket skratt! (Jag hade träningsvärk i magen när jag kom hem :s).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0