15 juli 2010 - Klar för natten

Nu har snart ännu en dag runnit iväg. Tycker att de alla gör det, om inte utav regn så är det svett. Idag har det varit en blandning. Framåt eftermiddagen for regnovädret iväg och fram tittade solen. Hon har stannat kvar resten av dagen och reflekteras ännu i molnen. Jag har fått gjort en del idag ändå, fast det tog längre än vanligt att komma igång. När klockan var 20 började jag med disken, och när den var ren satte jag mig för att äta en rätt sen middag. Fick dock avbryta den för att ge Julia sin välling och lägga henne för natten. Ville försöka ha henne vaken till 21 men hon var så trött då sista vilan blev bra mycket kortare än vanligt. Hon satt bara och gnällde och grät och det ger ju inte mig någon direkt matro heller. Hon somnade på två röda och jag fick äta upp min middag i lugn och ro bara för att sätta igång med lite städ efteråt. Gjorde inte jättemycket, men fick dammsugit och skurat både köket och vardagsrummet i alla fall. Så nu luktar det gott. En blanding av Julias söta bebislukt och skurmedel. Men nu är jag alldeles för "igång" för att sova, och hade det inte varit för att Julia ligger och sover skulle sovrummet, hallen och badrummet också fått sig en omgång! Får se om jag kan varvar ner innan klockan 22, så jag kan komma i säng.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0