14 juli 2010 - Idag!

Idag har det hänt - inte så mycket! Julia och jag har mest latat oss och försökt återhämta oss efter gårdagens äventyr, samt vilat upp oss inför morgondagen, då det händer grejer igen! Vi ska ner till Åsa igen, men den här gången för att hälsa på Mickan och Mira. Var ett tag sen vi sågs nu och av bilderna att döma så har Mira växt redigt mycket så det ska bli jätteroligt att träffa henne igen. Och Mickan också, såklart. Även om hon kanske inte växt så mycket...

Men idag då..Julia vaknade alldeles för tidigt, runt halv åtta. Jag var som en zombie så när jag satt i soffan och gav henne morgonvällingen undrade jag hur jag hamnat där och hur mycket klockan var. Och tröttheten har hållit i sig hela dagen. Jag har orkat gå till affären två ggr. Först för att köpa lunch, och sedan för att köpa middag. Nu kan man ju tänka ungefär att "Den där bruden borde skaffa sig lite framförhållning och organsationsförmåga...". Ja, det kan man tycka, men faktum är att jag gör så med flit bara för att jag ska vara tvungen att kjomma ut minst 2 ggr. Ibland tar tröttheten (eller latheten, bestäm själva) över och jag stannar inne hela dagen. Och nu har jag ju gått hela vintern och klagat på kylan och längtat ögonen ur mig efter sommaren. Är ju inte mer än rätt att jag försöker ta vara på den, även om det är tvång!
Men idag kom jag faktiskt ut ännu en gång. Efter Julia sovit en stund på eftermiddagen bestämde jag mig för att ta med henne ut på gräsmattan en stund. Jag packade ihop en filt, lite leksaker till Julia och en bok till mig och körde ner henne. vi låg där ca 30 minuter, tills jag började bli uttråkad. Då packade jag ihop allt och gick runt huset till lekplatsen på andra sidan. Jag satte Julia i gungan och satte lite fart på den och hon tyckte det var otroligt roligt och satt där med ett stort leende hela tiden. Sammanlagt var vi ute i drygt en timme, men sedan blev det för varmt och dags för Julia att äta gröt, så vi gick in igen.

Men det har varit en alldeles tillräckligt händelserik dag med mycket mys och bus med min lilla Humla. Tänk vad tråkigt allt skulle ha varit om jag inte fått henne♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0