12 juli 2010 - Jag är faktiskt jäkligt bra, om jag får säga det själv!

Ingen sovmorgon blev det idag! Trots att Julia inte somnade förrän Spanien äntligen fick gjort det avgörande målet somnade hon. Jag hade gång på gång sedan 21:15 lagt henne i sägen och hon hade somnat, bara för att vakna igen efter 5-10 minuter och vara på strålande humör. Till slut lät jag henne somna i min famn och först när hon verkligen snarkade la jag henne i sin säng. Men idag vaknade hon alltså ändå tidigt. 07:28 för att vara mer exakt. Jag var inte alls sugen på att gå upp så jag la henne bredvid mig, vilket inte var jättepopulärt. Hon sparkades, skrek och drog mig i håret tills jag va påväg ner i golvet. Inte ens att pilla med mina glasögonfick henne lugn, vilket annars brukar vara ett bra sätt. Nej, det var bara att gå upp!

Det blv frukost som vanligt, för Julia. Blöjbyte på det, och sedan bestämde jag mig för att diska upp disken från gårdagen. För det är väl ungefär det man allra mest vill göra klockan 08 en måndagsmorgon...! Efter disken fick jag den där städruschen som har kommit mer och mer ofta den senaste tiden, så nu har jag dammsugit, torkat av alla köksskåpen och rensat ut gamla nappar och glasburkar. Julia låg på golvet och tittade på medan jag for fram i lägenheten med städtrasan och dammsugaren i högsta hugg, och uppenbarligen tyckte hon det såg väldigt uttröttande ut: Hon somnade mitt på vardagsrumsgolvet! Nu ligger hon i sin säng och sover, och lägenheten är superren, vilket ger mig massa tid att göra precis vad jag vill. Härligt!






Matchen igår då. Jag måste säga att jag tyckte den var rätt tråkigt. Hände ju typ ingenting, förutom en jäkla massa varningar. Eftersom jag höll på Spanien (El viva España) tyckte jag att de kunde utvisa några Holländare istället. De var ju överallt, och jag blev frustrerad. Kan ju bara undra hur Spanien måste ha kännt det. Jag såg Holland lite som insekter, myror, som kryllade sådär äckligt som småkryp gör. Själv ville jag ta jobbet som insektsutrotare och ta ett expressplan till Sydafrika för att spreja ner hela arenan med Myrr och utrota de ilskna krypen från planens yta!
Hade inte Julia legat och sovit i mitt knä hade det varit vrål av lättnad härifrån när Andres Iniesta äntligen kom förbi kryllet och satte bollen precis där den hörde hemma; I Holland nät!! :)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

VAA? Vad säger du? Det hände ju hur mycket som helst i matchen igår, var ju skit pirrigt!!! Och Holland fick ju en utvisning? Tittade du verkligen på matchen? :P

2010-07-12 @ 11:15:27
URL: http://fjortonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0