10 juli 2010 - Städa, städa, städa...

Hela fredagen gick åt till att städa. Igen! Jag vet inte vad som har hänt med mig, jag bara städar och städar mest hela tiden. Trodde det var något "24 timmars virus" som jag åkt på, men det har inte gett med sig än. Hoppas det aldrig gör det...
Jag fick tvättat nästan alla kläder (resten tog jag idag), dammsugit och skurat golven i alla rummen utan badrummet, torkat av köksskåpen och diskat all disk. Har upptäckt att jag mår så bra och känner mig så mycket lättare när jag har det ordentligt städat runt omkring mig och eftersom jag tycker att det är så tråkigt (och för att jag är lat) är det ju smartare att göra lite varje dag. Då blir det ju aldrig sådär riktigt stökigt! Ibland överträffar jag mig själv...

Idag har jag, som sagt, tvättat de två maskiner som jag inte hann med igår. Tror jag ska rensa lite bland mina kläder. Har upptäckt att jag har en hel del, och tror inte jag använder allt. Dessutom ska jag ju till Ullared snart, så jag får ju göra plats för nytt! Detsamma gäller Julias. Även hennes låda är överfylld, och jag som aldrig tycker jag har något att ta på henne. Nu är hon ju på god väg att växa ur mycket av det som finns där. Tur att det finns 2 flickor som kan ta över kläderna nu!
Jag tog med mig Julia ut på gräsmattan utanför en stund. Slängde ut en (nytvättad) filt och massa av hennes leksaker på den, sedan la henne bredvid mig. Det var mysigt, bortsett att jag fick springa upp och dra i filten hela tiden eftersom solen åt upp skuggan vi låg i. Tillslut fanns det knappt någon skugga kvar, så jag packade ihop oss och promenerade bort till affären istället. Tog lång tid idag! Det är så varmt, jag orkade inte gå särskilt fort. Men det känns bra att ha varit ute en stund i alla fall! Nu kan jag sitta inne med gott samvete! :)


 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0