30 januari 2010 - It's oh so quiet, shh shh...

Min lilla familj ligger och sover och det är så lugnt och stilla här. Det är aldrig så tyst annars och jag sitter verkligen och njuter av det. Har inte ens satt på TV:n; mest för att jag inte hittade kontrollen när jag kom upp, men jag har slutat leta. Kan behöva lite stillsamhet innan dagen börjar på riktigt.

Idag ska jag träffa Mickan! Träffade henne en sväng i torsdags också, då jag var inne på hennes jobb och sa hej, men det räknas ju knappt. Vi ska sitta ner och prata om allt möjligt. Det mesta kommer väl troligen ha med graviditet, förlossning och bebis att göra. Mickan ska ju som kännt är också ha en bebis. I vecka 32 är hon nu och bebisen är planerad till den 31 mars. Vi längtar nu båda två tills han/hon kommer så vi kan ha barnvagnrace på Kungsbackas gator. Se upp, säger jag bara! ;)

Kom igår att tänka på att det är många av mina vänner och bekanta som ska ha barn det här året. Satt och räknade på det;

¤ Jag - Flicka, 1 januari 
¤ Kathielli (Johnnys syster) - Pojke, ? januari
¤ Mickan - Pojke?, 31 mars
¤ Jenny - Flicka?, 23 maj
¤ Magdalena - ?
¤ Anny (Johnnys andra syster) Pojke, ?

Vi kan ju ha våra egna föräldrakurser och utdela erfarenheter och tips! Vi behöver inte MVC eller BVC! Haha, åjo, om det är någon som utnytjar BVC så är det Mamma Mia! Har dem på snabbnummer på min mobil ifall det skulle bli så bråttom att jag inte hinner ta mig de 2,3 sekunderna det tar för mig att leta upp dem i telefonboken. Synd är att de bara har telefontid mellan 10-11 på förmiddagarna. Missar ju alltid tiden!
Nej, nu ska jag duscha! Bäst att ta tillfälle i akt. Vet ju inte när nästa chans ges. Kan ta 2 timmar, kan dröja två dagar. Som när jag skulle klippa tånaglarna. Klippte vänster fot på fredagen. Först på söndagen hann jag med högerfoten. Det gäller att vara snabb!

See you later, alligator...
...in a while, crocodile!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0