29 januari 2010 - 4 veckor!

Jösses, Julia är ju påväg att bli stora damen! 4 veckor redan! Tänk vad hon har förändrats sen första gången vi träffades. Kan tyvärr inte lägga upp bild här på hur hon såg ut då den enda bilden från hennes första kväll har mitt nakna bröst med. Har ingen som helst lust att flasha det här! :p
Nu är det dags att börja med A(D)-droppar också. Är ju inte AD droppar längre som det var på min tid, då de tagit ut D-delen. Tydligen får barnet tillräckligt med D-vitamin från bröstmjölken. Ännu en vardagssyssla för mig att försöka komma ihåg. Går säkert bra!

Det är så roligt att följA Julias utveckling. Det känns som om hon upptäcker något nytt hela tiden. Hon är blivit jätteduktig på att vrida huvudet efter våra röster. Hon fäster blicken och "pratar" med oss. jag ska börja träna hennes nack och ryggmuskelatur lite varje dag genom att lägga henne en stund på mage. Hon har varit riktigt stark i nacken redan från första veckan, men man vill ju inte att hon ska slöa till sig ;)

Igår åkte Julia pendeltåg för första gången. Hon och jag var ju i Kungsbacka och hälsade på Sara, Anna och Jenny. Vi hade jättemysigt! Vi åt sushi och till efterrätt våfflor med grädde, vaniljglass och sylt till. Jag och Jenny pratade jättemycket om förlossning och graviditet då hon väntar barn också. Hon är beräknad till den 23 maj, så jag hoppas på att hon ska gå över 5 dagar så bebisen kommer på min födelsedag! Eller den 1/6 hade också varit roligt, precis 6 månader efter Julia.
Vi fick presenter, naturligtvis ;) Kläder, såklart, vilket jag uppskattar extremt mycket då jag inte har ekonomin att köpa det till henne själv. Jättefina var dem, en rosa body, en vit tröja med två rosa fiskar på och en görmysig dräkt i rosa, röd och orange. Julia var jättesöt i den. (Söt i allt visserligen...)


Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gullesplutt. Får man träffa lillfisen någon gång? =)

2010-01-29 @ 22:32:21
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0