25 januari 2010 - Idag ska vi tvätta - igen!

Har blivit så illa tvungna att tvätta minst 2ggr på en vecka eftersom Skruttans kläder inte skulle räcka till hennes minst 2 dagliga ombyten. Blir ju en hel del kräk och bajs. Tänker bara på om ett år typ när hon är lite mer mobil och ska krypa och springa runt överallt själv, vad mycket tvätt det kommer bli. Varannan dag eller nåt sånt kommer vi väl få tvätta då. Men det är väl en del av vad det härliga föräldralivet går ut på. Och jag tycker faktiskt det mesta är härligt, och framför allt roligt. Ser så mycket fram emot att få se Julias utveckling, alla "första" som kommer komma med tiden osv.

Susan och Annelie var ju här igår. Hon måste ha ett fantastiskt lokalsinne, Susan. Hon hittade vägen hit alldeles själv. Eller också är hon kanske bara duktig på att läsa trafikskyltar? Det var jättekul att träffa dem igen. Susan har jag inte träffat sen i somras. Vi var hemma hos dem en sväng efter våran sista tid hos barnmorskan den 22 december, men Susan var på jobbet då. Hon berättade att Annelie också var jättevit när hon föddes, och hade rakt mörkt hår. Så Julias hud kommer nog bli brunare och håret lockigt om ett tag. Är riktigt nyfiken på förändringen hon troligen kommer gå igenom. Vi fick presenter också, som de hade köpt i England där de var över jul och nyår. Jättesöta kläder, rosa och tjejigt! Innan Julia föddes bestämde jag mig för att om det skulle bli en flicka skulle jag inte klä henne i massa rosa och blommigt från topp till tå, men nu har jag en stark drift som gärna vill göra just det. Ta på henne rosa i alla dess nyanser med blommor och hjärtan överallt. Kommer naturligtvis inte att göra det och jag tror det är något som kommer avta med tiden, när hon blir större och folk inte försöker lista ut hennes kön pga vad hon har på sig. Jag tyckte i alla fall väldigt mycket om kläderna!








Favoritflickorna <3




Gos i vagnen.




Ate mais, mulhers!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fina kläder :D

2010-01-25 @ 19:07:08
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0