24 januari 2010 - The Bobobowl

Har varit en relativt lugn natt bortsett från att Julia har blivit lite snorig. Blir problem när hon ska äta då hon vid vissa tillfällen inte kan andas ordentligt genom näsan. Hon blir förstörd, stackarn, och börjar gråta jättemycket. Och det gör ju inte saken bättre. Hon kan inte alls ta bröstet, utan det får bli flaskan på heltid eftersom det går fortare. Hon hinner inte få i sig något från bröstet innan hon måste sluta för att andas. Men det brukat lösa upp sig om hon får vara uppsträckt en stund, tex ligga över en axel och dylikt. Jag har läst att bröstmjölk skulle hjälpa mot täppta näsor så igårkväll mjölkade jag ut lite på en sked och droppade sedan in det i hennes ena näsborre. Efter en stund nös hon till ordentligt och det gjorde att massa snor kom upp bara för oss att peta ut. Sedan sov hon gott, och vi med.

Julia har sovit typ konstant sen morgonmålet, vilket har gett mig lite tid för mig själv. Har tagit en lång skön dusch, fast jag egentligen inte var smutsig. Lyx! Har kokat upp alla hennes nappar och kontrollerat att själva nappdelen sitter fast ordentligt. Hann även gå igenom lite "ogravid" kläder. Fick för mig att testa ett par byxor i storlek 38 som Kajsa hade med sig när hon var här i oktober. Då fick jag dem knappt över knäna. Visserligen var jag höggravid, men mina knän förändrades inte direkt för den sakens skull. Drog på mig byxorna och; TADAA!! Utan problem slank de på. Inte ens när jag testade med ett par rätt tjocka tajts under blev det för trångt. Tvärtom finns det lite mellanrum kvar. Kommer inte ens ihåg när jag hade storlek 38 på byxor sist. Har jag ens nånsin haft det? Tänker börja träna nu i alla fall. Eftersom Julia får mest pumpad mjölk och ersättning är jag ju inte mer bunden än Johnny. och han har gett sitt medgivande att jag kan sticka iväg några timmar om dagen några dagar i veckan. Ser jättemycket fram emot det.


Julias "bobobowl" (-nappskål på portugisiska och engelska)



Nyduschad och fin inför gårdagens besök





Nu ska jag lämna Julia med sin pappa och sticka iväg till Kortedala torg. Behöver köpa blöjor och eftersom Annelie kommer på besök tänkte jag även köpa lite kaffebröd att bjuda på.


Hejhej

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt att helt plötsligt kunna slinka ner i ett par 38:or, känns som att jag hade strl 38 när jag föddes, haha :P

2010-01-24 @ 19:16:05
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0