23 januari 2010 - Släkten hälsar på

Idag har vi haft finfrämmat i form av in mammas äldsta bror Tommie, som jag inte träffat på jättemånga år så det var uppskattat, hans dotter (min kusin alltså) Hanna och hennes fästman Gustav. Det var egentligen meningen att min gudmor, Hannas mamma, Solveig och hennes man Pekka skulle komma med, men något har tydligen hänt med hennes ben som gjort att de svullnat upp och hon har jätteont. Hon kunde tydligen knappt gå idag, så det blev för henne och Pekka att stanna hemma. Får bli en annan gång!
Vi fick paket, såklart! En body, en pyjamas, ett par strumpor och ett par byxor. Kläder är jättebehövligt har jag märkt då det går åt mimst två ombyten om dagen pga översvämmade blöjor och kräkningar. Idag har hon dock hållit sig ren. Badade henne innan gästerna kom, och den här gången verkade hon faktiskt tycka om det. Johnny duschade samtidigt så det var varmt i badrummet. Tvättade hennes hår med ett babyschampo som gjorde det supermjukt. Så himla mysigt att pilla i det när det är så lent.

Jag fick städat lägenheten idag också! Höll på från runt 11 till 13:30. Under tiden låg Johnny i sängen och hade hand om Julia. Kändes faktisk helt otroligt skönt att ha ombytta roller lite gran. Jag fick göra någonting ensam och med båda armarna. Jag kunde rensa tankarna och bara bry mig om mig själv en liten stund. Trodde aldrig jag skulle uppskatta städning så mycket :p

Pratade med Susan en stund innan besökarna anlände. Hon frågade om hon och Annelie kunde komma och hälsa på imorgon, och det tycker jag väl inte är till särskilt mycket besvär. Ska bli roligt och intressant att presentera henne för Annelie. :)


Julia har förresten fått en ny kusin i Brasilien. Johnnys äldsta syster har fått sitt fjärde barn. Är jättenyfiken på vad det blev, men än sålänge vet vi ingenting. Vi ska ringa Anny (Johnnys mellersra syster) i nästa vecka när pengarna kommit. Hon väntar förresten också smått. Har gått ca.5 mån tror jag. 2010 blir ett babyboomår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0