22 januari 2010 - 3 veckor; Första leendet?

Idag såg det precis ut som om Julia log. Har hänt förut men bara i sömnen. Spädbarn ler ju, men inte av samma orsak som andra utan pga magknip och att de övar sin ansiktsmuskelatur. Men idag låg hon i mitt knä och tittade på mig och helt plötsligt log hon. Läste på internet att det är vanligast runt 6-8 veckor men att det även kan hända så tidigt som vid 3 veckor, men det avfärdas oftast då som gaser. Fångade det bild gjorde jag i alla fall :D


Vad tror ni? 





Igår var jag och Julia hemma hos Sara. Hade lovat Saras kombo att visa upp henne, och Sara flyttar ju ut i helgen så det var liksom sista chansen. Imorgon flyttar hon till sin mamma i Kungsbacka och sedan till Stockholm för att börja skolan där. I 2 år kommer hon ha huvudstaden som sitt hem, och jag kommer vara här. Har varit så mycket som hänt under den senaste tiden att jag inte insett att det är så snart hon flyttar. Även om vi inte träffas lika ofta nu så kommer hennes flytt skapa tomhet. Vi träffades nästan varje dag när jag var gravid, efter att jag flyttat in till stan. Hur konstigt kommer det inte vara att inte kunna träffas i stan för en fika, liksom? Kommer ju självklart åka upp och hälsa på henne, men först när Julia blivit lite större. Till sommaren kanske. Och hon kommer ju ha självstudier på valfri plats då hon kan komma ner, men det kommer ändå inte bli som förr. Men det kommer gå bra! Huvudsaken är ju att hon gör det hon vill och tycker är roligt! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Just det. Sara ska flytta :( Vi ses väldigt sällan, jag och Sara, men ändå kommer det att bli tomt. gullig bild :)

2010-01-22 @ 16:39:50
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0