10 januari 2010 - Back to BB

Nu har jag och min lilla familj återvänt till BBs trygga väggar. Inte vårat val, men när de sa åt oss tvekade vi inte en sekund. Jag är orsaken! Vaknade i fredags och kände mig urrisig. Fick ammat Julia på båda brösten och ringde sedan BVC och de bestämde att de skulle komma hem till mig under dagen för att ta en titt på min amning. Sedan somnade vi om. Jag vaknade till titt som tätt och varje gång kände jag mig sämre än gången innan. Hade frossa och kokade. Orkade inte ta mig upp ur sängen för att kissa eller hämta ett glas vatten.
BVC kom vid 12.30 och berättade att alla går igenom det som jag går igenom med mina bröst. De sa åt mig att fixa en handpump och försöka få ut mjölken på så vis. Skulle även köpa hem lite babysemp ifall jag inte fick ut resten. Johnny fick direkt åka till Kortedala torg och besöka Ica och apoteket. Gav Julia sempen när han kom hem då jag inte ens orkade försöka amma. Kunde inte sitta upp i sängen då allt bara snurrade. Till slut ringde jag till BB och sa att jag trodde att jag fått mjölkstockning. De ville veta min temp, men jag kunde inte ge den eftersom jag inte har en termometer hemma. Då bad de mig komma in så de kunde kolla det och se om det var någon infektion. Tog mig nära 40 min att kissa och klä på mig för resan.
De tog tempen på mig när vi kom fram och den visade på 40.5 grader, så det var inte konstigt at jag känt mig så dålig. Och infektionen var ett faktum den med. Fick göra en gynundersökning, ingenting man vill göra en vecka efter man fött barn! När vi kom upp på avdelningen fick jag pumpa mina bröst och Julia fick mer mat.

Är fortfarande kvar och får antibiotika in i armen 3ggr/dygn. Febern är borta och infektionen näst intill. Ska prara med doktorn idag om vad som skall ske. Vet fortfande inte säkert varifrån infektionen kom ifrån, men jag tror brösten. Har ju haft ont nåt så in i helvete. Nu känns det bättre, men en riktig pump tar jag allt med mig hem!

hej sålänge

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Stackare! Skönt att det är på bättringsvägen. Krya på dig!

2010-01-10 @ 15:21:09
Postat av: Ann-Louise

Usch! Det är hemskt med mjökstockning. Jag fick det med både Louise och Julia och det var inte kul!

Hoppas du kryar på dig snart!

Kram Ann-Louise

2010-01-10 @ 15:22:28
URL: http://www.alab-snorochglamour.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hoppas du mår bättre snart vännen! Kram

2010-01-10 @ 22:55:12
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0