8 februari 2010 - Hon är så söt när hon sover

Julia har precis ätit frukost och ligger nu invirad i en mysig filt, med en annan mysig filt som huvudkudde och sussar och snarkar så gulligt. På BB sa de att barnen sover bättre på dagarna, men Julia föredrar att sova på nätterna och mornarna. Hon äter runt 20.00 tiden och sedan somnar hon. Vid 21.00 - 21.30 går jag och lägger mig med henne och däckar direkt. Ca. 3 timmar senare vaknar hon för nattamaten och då fixar Johnny det eftersom han vanligtvis fortfarande är vaken vid den tiden. Då brukar jag passa på att ge henne en torr blöja eftersom hon är så lugn efter att hon ätit. Sedan somnar hon igen, och jag med. Nästa gång hon vaknar är mellan 03.00 och 04.00 beroende på hur mycket hon åt målet innan. Efter hon ätit det målet bajsar hon. Alltid! Då byter jag igen, och så blir det lite prat och mys innan hon somnar igen och sover till runt 07.00-08.00. Har räknat ut att jag sover mellan 7-9 timmar/natt. Det är mer än jag sov sista tiden under graviditeten.

Svar till Michelle:

Det har vi också undrat över. Johnny främst såg mycket frågande ut när hon kom ut och var lika vit som jag. -"Maria...she is white...?"
Pratade med min farbrors fru om det, som kommer från Kenya och när min kusin föddes var hon också alldeles vit och hade massa mörkt rakt hår. Hon blev brunare med tiden och fick lockigt hår så jag tror att det kommer ske med Julia också. Det kan ju dock vara så att mina gener var mer dominanta, men jag tvivlar på det. Vi får se med tiden, men hon blir nog lite mörkare i alla fall.

Klockan är ju bara halv nio så det har inte hunnit hända så mycket att skriva om än. Vi ska försöka ta oss till migrationsverket idag. Inte försöka, vi ska ta oss dit! Sen blir det lite handling på Lidl som vi upptäckt bara ligger en statoin här ifrån. Billigt och bra!! Kanske vi åker in till stan en stund om vi orkar det. Kan vara skönt att komma hemmifrån lite.
Vill så gärna åka ner och hälsa på alla på dagis i Åsa, men jag vet inte om jag vågar det nu pga alla baciller och bakterier som brukar härja där i de här tiderna. Influensa, förkylning och det värsta; Vinterkräksjukan! Behöver inte vara jätteorolig för Julias skull eftersom barn i hennes ålder sällan åker på magsjukor, men för mig. Jag drar åt mig det som en liten magnet så jag väntar nog ett tag innan jag tar mig dit.



Hon har Johnnys plutmun i alla fall.


TCHAU!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Aah va bra att jag är uppdaterad nu;) jag tror oxå det kommer .måste säga att ni var jättegulliga tillsammans när jag såg er!

2010-02-09 @ 09:23:34
URL: http://michellesmedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0