5 februari 2010 - Fint väder?

Det ser ut som om det skulle kunna bli fint väder idag. Solen är synlig bakom grannhusfasaden, så chansen finns ju. Funderar på att kanske ta Julia på en liten prommenad i så fall, men det har jag ofta tänkt utan att göra något åt saken. I vilket fall som helst behöver vi åka och handla, så hon kommer få lite frisk luft i alla fall. Hon är fortfarande snorig, men på BVC sa dem att det är bra med lite frisk luft.
Igår fick hon prommenad, vill jag lova. Jag skulle ta mig till försäkringskassan och tog henne med mig. Bara det att sist jag var där åkte jag bil, så jag visste inte hur jag skulle ta mig dit från vagnhållplatsen. Så jag började helt enkelt bara traska på måfå åt ett håll som verkade bra. Det var vattnigt och slaskigt  hela vägen så jag fick en liten swimmingpool i mina uggs. Behöver verkligen nya skor! Hur som haver så var min utvalda väg inte rätt. Jag gick och gick och visste verkligen inte vart jag var på väg. Till slut såg jag en sväng som jag tyckte jag kände igen. Trodde vi hade svängt där med bilen sist, och i så fall skulle det ligga precis runt hörnet. Opptimistiskt skuttade jag dit, men hade fel. Igen. Av en händelse råkade jag titta över på andra sidan vägen, och där såg jag det. Hade jag vetat vägen från början hade det tagit mig ca.5 min att gå dit, istället för typ 25. Men nu vet jag i alla fall.

Papprerna var inte alls så krångliga att fylla i som jag tyckte det verkade som. Väntade inne på försäkringskassan i mer än 30min för att få hjälp med att fylla i papprena på en dryg minut. Men nu är det klart i alla fall, och ni anar inte hur skönt det känns. Har jag tur kommer jag få pengarna i slutet av februari, annars blir det i mars. Jag sökte from 1 januari, då Julia föddes, och de månaderna som har gått kommer jag att få retroaktivt. Uppfattade jag det som. Tycker iofs det verkar för bra för att vara sant. Inte kan väl jag ha sån tur!?
Jag däckade på soffan igår kväll igen. Har gjort det 3 kvällar i rad nu. Johnny och jag skulle titta på film. Först "City of God" och sen "Walking Tall" men jag sussade sött nån halvtimme in i den första filmen. Tydligen väckte Johnny mig 5 min innan den andra skulle börja, men det minns jag inte ens. När den var slut vaknade jag till liv. Då hade jag sovit i massa timmar. Vi åt litegran och gav Julia mat och sedan gick vi och la oss. Julia vägrade dock att sova i vagnen i natt. Hon är lite gnällig, tror det är pga förkylningen. Hon vill ligga nära hela tiden, annars är hon inte avslappnad. Så hon fick sova bredvid mig inatt. Ibland kan det ju få gå bra. Det är ju så mysigt. Ska koka upp lite koksaltlösning idag och droppa in lite i hennes näsborrar. Hoppas på att det hjälper det tjocka att släppa lite. Måste vara jobbigt för henne, stackarn.



So long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0