3 februari 2010 - Mitt i veckan

Jag har alltid gillat onsdagar, av någon anledning som jag inte vet. Kanske det går tillbaka när jag var liten och gick i lågstadiet då mamma var ledig på onsdagar och det betydde att jag slapp gå på fritids. Fast jag har för mig att jag gillade att vara på fritids. Kanske är det bara för att det betyder att det efter onsdagen bara var torsdagen kvar innan fredagen, och fredagen = halvhelg. Eller kanske gick det något bra program på onsdagarna när jag var yngre, typ "Tre Kronor" eller något annat jättebra och det är det jag förknippar det med. Oavsett orsak så gillar jag onsdagar!

Den här onsdagen hade jag massa planerat. Eller ja, tre saker i alla fall. Men det visar sig att jag inte kommer kunna utföra allt det jag hade velat få gjort. Det är nämligen så att Julia inte är helt frisk. Stackarn är alldeles tjock i näsan och hennes ögon kladdar, så jag vill ta ut henne så lite som möjligt. Vi har ju tid hos BVC så dit får vi ju ta oss i alla fall, men det är ju inte så långt. Vi får dock skjuta på migratonsverket några dagar, även om det gör mig rätt stressad att inte ha varit där än. Men Johnny och jag måste ju båda vara med, och jag tror det kan vara en bra ide att ha med Julia också. Ha bevis på att vi faktiskt har ett barn tillsammans.
Jag tänkte i alla fall ta mig till socialkontoret och se om de kan hjälpa mig med papprerna. Annars får jag väl åka vidare till försäkringskassan, men det är ju inte hela världen. Detta kan jag ju göra själv, utan både pojkvän och barn.


Madde kommer till eftermiddagen och hälsar på också. Ska blir trevligt. Är alltid roligt att ha lite sällskap, någon att prata lite med, förutom Johnny. Inte för att han inte duger att prata med, men jag träffar ju honom varje dag. Inte bara träffar, vi är med varandra 24 timmar om dygnet. Det är ett mirakel om jag kan berätta något som får honom intresserad och vise versa. Vi är i stort behov av att träffa utomstående. Att få in lite nytt till vårat slutna liv. Önskar bara att vintern kunde vara över snart och våren kunde komma så vi kunde vistas ute mer utan att riskera att komma hem med kallbrand eller förfrusna luftvägar. Så trött på vinter och snö nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Ta mig till varmare ställen, snälla Någon!?




Titta vilken liten docka ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0