25 februari 2010 - Julias första tandläkarbesök!

Igår var jag hos tandläkaren, och Julia fick naturligvis följa med som den lojala följeslagaren hon är. Vi var framme 12 minuter innan jag skulle in, men hann ge henne mat först. Sköterskorna och hygeinisten var mycket intresserade av den minsta besökaren de någonsin haft, och tittade och berömde henne en massa. Vi sög åt oss, både Julia och jag. Behöver jag säga att de alla var kvinnor?
Jag fick lägga Julia på två filtar inne i rummet och där låg hon en bra stund och titta på allt nytt, men efter ett tag blev det lite långtråkigt. När hon började gnälla kom min tandhygeinst in och plockade upp henne så hon kunde se mig, och då var det lugnt igen. När vi var klara skulle vi möta Mickan på stationen för att sällskap med henne in till Göteborg igen, men det var ca 25 minuter kvar innan tåget gick och Mickan satt fortfarande på bussen så jag bestämde mig för att gå in på babyproffsen och titta på bärselar. Kom ut 300+kr fattigare, men utan bärsele. Istället låg det en termos, en "Mitt första år som mamma/pappa"-bok och, såklar, två nya nappar. Matchar outfitten hon ska ha på Saras födelsedagsmiddag på lördag. Johnny suckade högt och skakade på huvudet när jag visade upp dem för honom.


När vi kom in till Göteborg satte vi oss och fikade; Chokladcrossaint = underbart gott! Mickan och jag tryckte utan svårigheter i oss varsinn, och hade inte haft något emot att köpa en till, men vi la band på oss. För mycket socker är ju aldrig bra! Sedan skulle vi möta upp våra män, mickan och Andreas skulle träffa Mickans pappa för att åka och inhandla lite babysaker och Johnny skulle till flygplatsen för att möta upp sin vän, Tony, som flög in från England. Det var dock nära en timme innan hans buss skulle gå, så vi strosade runt lite. När vi gick förbi Johnnys favoritklädaffär råkade jag få syn på att de hade rea. Och inte så dåligt heller; "Alla jeans på bordet 50:-". Helt sjukt billigt! Dessa jeans brukar kosta mellan 399:- och 699:- annars. Han fick springa in snabbt och se om han hittade några par. Två stycken hann han få tag på och jag sprang in och betalade dem. Är ju ett kap! Har köpt byxor där innan, och de är både snygga och håller bra.
Sen fick Johnny springa för att komma med bussen och Julia vart helt plötsligt vrålhungrig så jag fick rusa till McDonalds och köpa(!!) enkopp med varmt vatten och sedan hitta någonstans att göra iordning hennes mat. Kom att tänka på att Madde berättar för mig om ett sköt/amningsrum de har inne på Åhléns så jag skyndade in i butiken, med en gallskrikande bebis i vagnen, tog hissen upp till andra våningen och började leta. Det är ju inte en liten affär, och jag hittade inte en människa att fråga! Till slut kom en liten glasögonbärande expedit förbi och jag haffade henne. Hon sa att det skulle ligga längst in i hörnet, så jag började halvspringa. Efter mycket om och men hittade jag det men när jag öppnade dörren var det helt fullt med mammor och deras barn. Jag fick tränga in mig med barnvagnen och fortare än någonsin blanda ihop maten. Julia skrek fortfarande och detta började smitta av sig på de andra barnen. Till slut fick jag rätt temperatur på maten så jag äntligen kunde sätta mig ner och ge henne.

När jag satt på vagnen hem sedan ringde Johnny. Han konstaterade att jag hade skickat honom till fel flygplats! Jag tänkte ju att när man flyger från England så landar man på Säve. Vad jag inte hade räknat med var att han skulle mellanlanda i München, och därför landa på Landvetter. Så där stod Johnny, utan pengar att köpa en ny bussbiljett hem, på helt fel flygplats. Som tur var kom jag på att Tessie kanske är hemma, och tack och lov, det var hon. Jag frågade om hon möjligtvis kunde hämta upp honom, och det var inga som helst problem. Tacka gudarna för Tessie! Hon fick köra hem Johnny så fick Tony ta bussen in till centralen själv, och Johnny mötte upp honom där. Så gårdagen var händelserik för oss alla, vilket resulterade i god sömn när vi gick och la oss strax efter 00:00.




Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej =) Hur gör vi med våran fika? =)

2010-02-25 @ 21:13:27
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0