23 februari 2010 - Vad var klockan sa du??

Uppe med tuppen idag. Eller, fel av mig! Inte ens tupparna är så dumma att gå upp 05:12 på morgonen. Men min kära unge vart hungrig och jag var såklart tvungen att kolla facebook och alla bloggar etc, och vips vaps så flög en timme förbi. Känner inte att det är någon direkt idé att gå och lägga mig igen. Får väl sova en stund sen ifall jag inte orkar med dagen.

Vi åkte till migrationsverket igår. Fick nummer 31 och när vi kom in var nummer 12 vramme vid disken. Efter drygt en timme hade de hunnit så långt som till nummer 15(!) så vi hann inte vänta på vår tur då jag inte hade tänkt på att ta med mig varken blöjor eller mat, och Julias mage började kurra. Så vi får göra ett nytt försök idag! Efterår har min kära far lovat att bjuda på lite mat, pizza eller nåt annat gott, så vi ska ut och äta med honom. Älskar när pappa bjuder på mat. Gratis är gott! Tänkte även påpeka att jag behöver nya skor ;) Vi behöver också inskaffa lite nya kläder till Julia då hon nu har växt ut mycket av det hon har. Bodys, framför allt. Byxorna kommer hon i ett tag till.

Jag brukar hitta på egna sånger till Julia. Eller, låt mig rätta mig själv; Hittar på egna texter till redan skrivna melodier. Igår sjöng jag min egna version av "Och nu så vill jag sjunga...". Pippilåten ni vet;

Och nu så vill jag sjunga att Julia är bra
ögonen och näsan, ja allt vill mamma ha.
Och händerna är söta, och foten likaså,
och på den lilla foten där sitter det en tå.

Och munnen är så fin när den ler och är så gla
och öronen de lyssnar på allt som mamma sa

Och kinderna är mjuka och håret är så lent
och magen lite krånglig fast att det är sent.
Och benen de är starka och sparkar hårt ibland
och armarna de flaxar för att hitta mammas hand.

Är medveten om att jag inte har text till hela melodin, men hon har inte så många fler kroppsdelar att sjunga om.



Julia i den fina klänningen som hon fick av Joss :)


Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Joss

det är ju PPP (passar prinsessan perfa) jö!:P

2010-02-23 @ 17:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0