23 februari 2010 - Gjort stan med Julia

Vi kom iväg typ 10:55 imorse, alltså 5 minuter innan jag hade planerat! Go Mia!! Inte ofta det händer att vi kommer iväg i utsagt tid, mer sällan med minuter till övers. Idag var det ingen kö alls att tala om på migrationsverket. Nummer 12 fick vi och när vi kom in var det nummer 11. Vi fick dock vänta i ca 15 minuter, men det är ju lugna snubbar! Mannen i disken kollade igenom alla papprena och allt verkade i sin ordning, men han ville se papper på att jag får de pengar varje månad som jag sa att jag får eftersom jag står som Johnnys garantör. Så det blir en ännu en sväng till migrationsverket inom en vecka. Skoj!
Det gick i alla fall snabbt, så vi åkte in till stan där vi skulle träffa pappsen. Han blev lite sen dock, eftersom bussen gick sönder på vägen och de därför fick byta vid Hjalmar B. platsen, men Johnny och jag slår lätt ihjäl lite tid genom att strosa runt på stan och prova solbrillor och handväskor (Johnny). När pappa väl kom gick vi till Murveln (eller nåt?) och käkade lunch. Fläskfilé med pommes och bearnaisesås. Kallasgott! Vi fick även kläder som pappas "ladyfriend" Bittan stickan till lillkickan. En mössa och en matchande tröja. Snacka om räddare i nöden då de mössor vi har numer sitter som en tygkondom över Julias huvud, som ökat i omfång en hel del sen BB-tiden. Tröjan var också behövlig eftersom det vissa dagar är så svinigt kallt. Då är det bra att ha något extra att stoppa på henne.

När vi var färdigätna allihop (Julia också) frågade Johnny om han kunde sticka till Majorna en stund, så jag lossade på kopplet och släppte iväg honom. Själv fortsatte jag att kolla affärer med Julia. Fick inhandlat lite nya kläder till henne, eftersom hon, som sagt, är på god väg att växa ut det vi har. Hon började dock illtjuta redan inne på HM, som var den första affären jag kollade. Sedan var jag inne en sväng på Polan o Pyret, och hon var lugn - så länge jag bar på henne. Sedan ville jag kolla Kappahl, fortfarande med en skrikande unge i vagnen. När jag var klar där såg jag till att hon somnade innan jag gick in på Lindex. Hon sov en stund och när hon vaknade låg hon lugn i vagnen och sög på nappen, så jag hann kolla runt litegran. Vid kassan tog sig dock en, helt okänd, kvinna friheten att kolla ner i vagnen, pilla henne på händerna och till slut dra ut nappen för att få henne att le. Vad tänker människor egentligen? Man frågar väl innan man börjar pilla på andras bebisar? Fattades bara att hon lyfte upp henne. Och som resultat började hon gallskrika igen när vi lämnade butiken. Ville gå tillbaka och banka lite vett i människan för att visa att jag inte uppskattade detta, men avstod då jag ville få ut Julia och dra vagnen i snön lite. Hon gillar när det guppar så en annan blir sjösjuk bara av att titta. Blir nästan orolig att hon ska drabbas av SBS (Shaken baby syndrome), men hon sover så gott så.

Så det har varit en lång och utslitande dag och jag har ont i ungefär hela kroppen. Hoppas på att det inte kommer någon bra film på TV idag så jag kan komma i säng i tid. Imorgon ska jag till tandläkaren i Kungsbacka (tror jag?). Fick inte tag på honom idag, så jag får ringa imorgonbitti och kolla. Har inte tid förren runt 12:00 i så fall, och eftersom jag är uppe innan 08:00 vanligen så lär jag både ta reda på tiden och hinna till den.

Tänkte lägga upp bilder på alla kläder jag köpte till henne, men det går du in i norden långsamt, så jag har inte varken ork eller tid att sitta med det nu. Får bli en annan gång! =)

 



Julia idag. Bodyn från Mickan och byxorna kommer från min gudmor Solveig!




Godkväll.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej Maria!



Det är så roligt att läsa om dig och din lilla familjs liv. Tänk, så det kan bli! Ska försöka följa bloggen så gott jag kan.



Kram Andrea

2010-02-24 @ 20:05:13
URL: http://juliaandreaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0