22 februari 2010 - Helskotta

-22c står det på termometern idag, och jag tycker att det är lite i kyligast laget. Trots detta måste vi ta oss ut idag för att åka till migrationsverket och lämna in ansökningspapprerna. Snacka om att jag verkligen inte vill ta ut lillpluttan när det är så sabla kallt ute! Får se till att ta på henne mycket och varmt och ha en extra filt med som vi kan lägga över barnvagnen så det håller lä där inne. Stackar, behöva komma till världen i den värsta tiden på åratal! Har väl inte varit såhär sen -95 om jag inte minns fel?
Kommer ihåg den dagen! När jag vaknade tittade jag ut genom fönstret och såg att vår trädgård hade växt med typ en meter på vissa ställen och min stackars bror och mamma lunkade ute i snön för att hämta ved att värma upp huset med. När de kom in berättade de att skolan var inställd och jag blev såklart överlycklig! Massa snö, plus att man fick vara hemma och leka i det hela dagen. Jag ringde ner till en kompis som bodde ett par hus bort och vi bestämde att sammanstråla. Mamma fick dra mig dit i pulkan ;) Det är annorlunda nu, blir inte alls glad av att se det vita täcket lägga sig över gården. Ber om plusgrade och regn så det kan försvinna, men om det fortsätter på det här viset kan jag ju fortsätta att drömma.

Vi låg och kollade på "The Ghost rider" igårkväll. Jag somnade när det var knappa halvtimmen kvar, men jag har sett den förut så det gjorde inte så mycket. Johnny fick dock ta hans om nattmatningen då jag knappt vaknade när hon var hungrig. De få timmarna sömn jag fått de senaste nätterna tog ut sin rätt. Jag var så trött att jag trodde jag var full när jag la mig eftersom det kändes som hela rummet snurrade. Jag vaknade till när han gick och la sig och hann fråga om hon hade rapat, och det hade hon. Kommer en film jag vill se ikväll också, men jag får se hur jag orkar. Kanske om jag sover en stund på dagen, men det gör jag ju aldrig!
I vilket fall som helst är det mysigt att faktiskt kunna ha ostörda filmkvällar tillsammans med Johnny igen. Förr vaknade ju Julia hela tiden om hon inte låg i mitt knä, men nu somnar hon för natten mellan 20.00-21.00 och sover som en stock även när hon ligger själv, och vaknar inte förren magen kurrar. Ibland inte ens då, så vi får väcka henne.


Februari är månaden då allting händer i våran familj! Alla födelsedagar i alla fall. Okej, kanske inte alla, men större delen;

2 februari - Andreas födelsedag + mammas dödsdag
10 februari - Pappas födelsedag
16 februari - Faster Britts födelsedag + mormors födelsedag
21 februari - Morbror Tommies födelsedaf
22 februari - Morbror Lasses födelsedag + Kusin Hannas födelsedag
25 februari - Puckens dödsdag (min vovve)
28 februari - Saras födelsedag (egentligen den 29) + min och Saras namnsdag (Maria)

Så det är en rätt körig månad, dessutom eftersom den kommer så tätt inpå december med Jul, Nyår och semestrar. Fast värst blir det väl för Julia då.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0