21 februari 2010 - Bajs i blöjan och ha det bra..

Efter morgonmålet satt Julia i mitt knä och tittade sig omkring. Hon har blivit så nyfiken nu, och vill kunna titta på allt runt omkring sig. Hon tycker om att ligga på någons axel för då ser hon mycket bättre och det spelar ingen roll hur många varv i lägenheten vi tar, allt är fortfarande lika spännande och reaktionen densamma. Hon får stora ögon och munnen öppnas till hälften. Ofta rinner det även lite dreggel ur den. Hon vrider på huvudet från ena hållet till det andra, och ska hinna se allting på samma gång. Men det är ju inte så konstigt, allting är ju helt nytt. Tänk att något då vardagligt och tråkigt som ett kylskåp, eller en plastsked, kan vara så roligt att titta på. Jag brukar ställa mig framför spegeln med henne. Det är ganska underhållande faktiskt. Hon vet ju inte att det är sig själv hon ser, men mig känner hon ju igen. Man ser verkligen undran i hennes blick när hon ser mamma framför sig när hon också är bredvid och håller henne. Tror det kommer bli jättebra när vi får låna babysitsen. Hon tycker ju att det är skittråkigt att ligga ner. Det funkar i vagnen några minuter, men leksakerna som hänger där börjar bli rätt uttjatade då hon haft dem sen BB. Hon vill ju se världen runt omkring henne, inte ett par randiga tyggetinger (eller vad det nu ska föreställa). Ska även inskaffa mig en bärsele!

Hur som haver! När hon satt där och finurlade i mitt knä framför facebook kände jag hur hon börja ta i och jag hörde hennes typiska bajsstön som hon gör när hon tar i. Jag var inte förvånad direkt då hon alltid bajsar efter maten på morgonen. Jag lät henne sitta och hålla på ett tag för att vara säker på att hon blev färdig. Snart kände jag hur hon slappnade av och skitlukten fyllde rummet. Jag skulle då lägga henne i vagnen för att blöta ner några tvättlappar och hämta en blöja etc. Jag satte handen under rumpan på henne och kände då att det var väldans varmt och klibbigt där. När jag tittade på handen såg jag att hela lillfingret var gult och kladdigt. Jag lyfte upp henne och mycket riktigt hade det runnit utanför så halva hennes ben var nerskitet. Kunde ju inte lägga ner henne i vagnen då, så Johnny fick stiga upp och fixa ordning allt för mig. Inte nog med det! Jag hade en vit hoodíe från Everest, som jag fick låna av Tessie när jag var gravid, på mig. Ni kan ju gissa vilken färg den har nu! Myspys sådär på morgonkvisten!



 Älskade skitungen min ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0