2 februari 2010 - 10 år

Idag fyller Andreas, min bror, 27 år. Grattis brörsan!!

Var även 10 årsedan på dagen min mamma dog. För 10 årsen levde hon, men bara i ca. 1,5 timmar till. Inte klokt hur tiden går fort. Jag minns det som om det var igår. Fast det kommer jag antagligen alltid att göra, oavsett hur många år det går. Det är ju ingenting man glömmer direkt.
Vi har tänkt mer på mamma nu den senaste tiden än någongång under de 10 åren hon har saknats oss. Sedan jag blev gravid och mer efter det att Julia föddes. Hon borde ju vara här och njuta av sitt första barnbarn. Vara riktig mormor och sticka små koftor och mössor. Här är hon säkerligen. Hon svävar utan tvekan runt och håller koll på oss. Men det blir ju inte riktigt detsamma. Hade varit roligt att ha henne här, men det är väl livets trista gång...

Trodde jag skulle bli rikigt, riktigt sjuk igår. Runt 11 tiden började det knipa i magen litegran och på två röda hade det ökat från lite magknip till nära döden ont. Kunde inte gå rakt utan tog mig fram som en krok här i lägenheten. Trodde att det var kräksjukan som var på gånh och tyckte det var så typiskt. Haft tillräckligt med åkommor den senaste månaden tycker jag. Men jag la mig i en varm dusch och typ somnade, och efter det blev det mycket bättre. Jag hade ont hela dagen, och har fortfarande, men inte alls som igår morse. Känns lite som magkatarr, men jag kan inte påminna mig om att det gjorde så fasanfullt ont. Finns väl olika stadier på det också. Det är bättre i alla fall, men inte helt bra, så jag vet inte om jag kommer orka åka hem till Joss, vilket var planen. Det är riktigt tråkigt, eftersom jag hade sett fram emot att få träffa henne. Jaja, vi hinner med det också!

Så det blev ingen BVC igår heller, utan imorgon istället. Funderar på att göra imorgon till en dag att uträtta någraa viktiga familjeärenden; BVC, socialen/försäkringskassan, migrationsverket. Det sista är jag så osäker på var jag ska, men det börjar bli lite bråttom då Johnny nu bara har en månad kvar här. Skulle vara hemskt om han tvingades åka tillbaka till Brasilien. Utan oss. Får kolla upp besöksadressen på internet...

Gullungen min ligger just och snarkar i på mina ben då jag sitter i skräddarställning. Borde lägga henne på sin sovplats så hon ligger själv, men dels så är jag för lat och dels så är det så mysigt att ha henne här. Inatt var hon så söt, hon låg på sin plats i sängen efter att ha ätit och fått ny blöja. Jag satt i sängen och fixade täcket och filten jag ligger på, då jag tycker det är alldeles för kallt att sova på lakanet. När jag tittade på henne såg jag att hon låg och tittade på mig, och när hon såg att jag tittade tillbaka fick jag världens finaste leende. Sen började hon "prata" en stund innan hon blev trött och gnällig. Vi har sovit gott sen dess, båda två.

Jag är så hungrig nu. Tänkte gå och äta lite blåbärssoppa och knäckebröd med ytterst lite smör på. Får nog bestämt ta något mer på mig då jag tycker det är alldeles för kallt här i lägenheten. Till sommaren kommer det troligen vara alldeles för varmt, eftersom fönstrena är såna som släpper in tempen utifrån. Dåliga fönster helt enkelt, men jag föredrar att vara för varm framför för kall. Hatar att frysa!!



Vi hörs, hörni!


Kommentarer
Postat av: julia

din mamma var härlig!

kram

2010-02-05 @ 09:21:59
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0