1 februari 2010 - Mitt nya alterego..

- Julia sitter just nu, "as we speak", i mitt knä och bajsar. Betyder det att jag är en toalett...?


Igår var pappa här och hälsade på. Han skulle hjälpa mig att fylla papprena för föräldrapenningsansökan, men han fattade ungefär lika like som jag vad som skulle fyllas i, så jag ska åka till socialkontoret idag och se om någon kan hjälpa mig där. Hoppas bara jag inte måste åka till försäkringskassan, Det orkar jag inte med!
Idag är det BVC dags också. Ska kontrollväga och mäta Julia för att se till att hon växer som hon ska. Är rätt säker på att hon lägger på sig som hon ska, men lite nervigt är det ju alltid. Ska bli spännande att se om hon växt något på längden. Eller hur mycket, rättare sagt för det lär hon ju ha gjort. Har ju inte mätt henne sen hon föddes och då var hon 48cm. Vet inte om det är något mer de ska kolla upp, så det blir en överraskning i så fall.
Hon har verkat vara lite orolig de senaste dagarna och en aning gnällig. Ska prata med dem om det. Jag tror det är för att hon är lite snuvig. Näsan täpper gärna igen sig, särskilt när hon gråter. Men vi får se.


Så mycket mer har det inte hänt så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Kanske det händer mer under dagen. I så fall kan det ju hända att jag uppdaterar igen ikväll, om tiden ges.





Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0