15 december 2010 - Ettårskontroll

Idag har vi alltså varit på Bvc och Julia har, förutom blivit mätt och vägd som alltis, också blivit kontrollerad av Farbror Doktorn. Hon väger nu 10.4 kg och är 74.5 cm lång. Man märker ju att tillväxten saktar av ordentligt nu, jämfört med hur hon sköt i höjd och vikt de första månaderna. Men det är ju bara bra! Då kan hon behålla sina kläder lite längre än en vecka.
Hon tycker inte att det var speciellt roligt alls, att bli undersökt av Läkaren. Hon låg mest och grät när han tryckte och drog för att kolla att allt satt där det skulle. Men det blev bra så fort hon fick komma upp till mamma igen! Dock fick pappa ta henne då det var dags för sista vaccinationsdosen. Jag är inget stort fan av sprutor så jag undviker gärna att hålla i henne när det är dags för det. Tycker det är jättejobbigt att se henne sitta där hur go och glad som helst och prata med alla runt omkring sig utan en aning om vad som ska hända, och sen - Illtjut! Hon var inte alls glad på varken doktorn eller sköterskan som höll i sprutorna. Men hon lugnade ner sig ganska snart den här gången också!

När vi var klara somnade hon direkt i vagnen och vi åkte in till stan en sväng. Slog ihjäl en hel del timmar där, och jag fick satt sprätt på lite pengar också! Det var "Tag 3 betala för 2" på hela barnkläderssortimentet på Kappahl, och man kan ju inte missa en sån chans! Så nu har hon lite nytt hemma i garderoben, skruttisen. Fast den som behöver kläder mest i vår familj är faktiskt jag! Det får bli nästa gång!
Vi var hemma runt 16, och Julia var jättetrött, trots att hon sovit  2ggr under dagen redan. Hon fick lite att äta, men sedan la jag henne och hon somnade på stört och sov i nästan 2 timmar. Hon vaknade och jag fixade lite middag, men hon ville inte äta alls. Petade bara i sig några korvbitar, resten slängde hon på golvet och sedan var det gnällmode! Hon ville bara sitta i mitt knä och gosa. När det var dags att sova skulle J byta på henne, och tyckte då hon verkade varm. Jag plockade fram tempen, och har man sett på fasen! Första febern har kommit, 39.3. Nu ligger hon och sover gott i alla fall, och jag hoppas på att febern ska vara borta till imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0