13 december 2010 - Santa Julia

Mina datorer här hemma har ju båda varit "ur funktion". Nu, för ett par dagarsen, startade den bärbara upp sig, och bara fungerade helt som vanligt igen. Jag begriper inte alls vad som har hänt, men varför ifrågasätta när det bara är positivt? Samma som de gånger man upptäcker att man har för mycket pengar på kontot. Varför undra..? Bara att tacka och ta emot!

Idag är det i alla fall Lucia, om det nu har undgått någon. Det är också Julias namnsdag. Hon heter ju som känt är Lucia i andranamn, efter sin farmor Selma Lucia. Det är hennes tredje namnsdag i år, men den första som jag hållit reda på. Skäms på mig! Får bli bättring till nästa år!

Det har väl inte hänt så mycket sen sist. Det rullar på som vanligt. Julia har gått nu i ca. 1,5 månader, och har blivit riktigt stabil. Hon springer runt och sätter eld i rumpan på oss här hemma. Det är inte en lugn stund så länge Julia är vaken! Men det betyder ju att allt är som det ska!
Vi har haft barnvakt 2ggr också, och det gick, mot förmodan, kanonbra! Första gången lämnade vi av henne hemma hos Susan och Annelie som hade henne en kväll när jag och J var på bio. När vi gick därifrån sa hon ingenting. Hon lekte hela kvällen med Susan och Annelies och Annelies kompis Ebba som var där. Inga problem! Veckan därpå var Andreas och Tessie här. Jag var på bio med Madde och J hade Capoeirashow. Det gick också jättebra, fast hon var lite ledsen när jag åkte. Men det är väl annorlunda när det är hemma, och dessutom hade hon precis vaknat. Men det känns bra att ha en sån trygg unge!

Helgen som gick har vi varit nere i Åsa, Julia och jag. Vi sov två nätter hos Andreas och Tessie, och det var en utmaning. Första natten var vi hemma sent, efter att ha varit på kalas hos kusin Johanna. Julia ville absolut inte somna om i resebabysängen som Andreas och Tessie lånat hem, så hon fick sova bredvid mig. Inte särskilt mysigt längre eftersom hon vägrar ligga stilla! Fick mig ett flertal ordentliga sparkar under nattens gång och vaknade både öm och trött morgonen därpå. Nästa kväll somnade hon jättefint i sängen, men vaknade med ett gallskrik runt 04. Det visade sig att hon hade tappat nappen, och jag kunde för allt i världen inte få reda på den. Var tvungen att tända lampan, lyfta ur Julia och sedan skaka sängkläderna innan den kom fram. Sen var biffen stekt, och Julia kunde inte somna om. Jag la henne bredvid mig i sängen men hon bara gnällde och satte sig upp stup i kvarten. Runt 05 fick jag gå ner och göra välling till henne och runt halv 6 somnade hon om. Då hade hon placerat sin rumpa en cm från mitt ansikte, och var bara tvungen att fisa innan så jag fick ligga och sova i skitlukten! Ja, hon är underbar!
Gårkvällen var ingen dans på rosor heller! Även då somnade hon som vanligt, men vaknade efter 1.5 timmar och bara skrek. Verkade som om hon hade ont i magen, och efter att ha försökt trösta/vagga/massera i kanke 30 minuter fick hon komma upp. Efter en liten stund kom bajset och sedan somnade hon om. Inte utan motstånd, men hon somnade! Jag hoppas innerligt att den här natten blir lugnare. För allas skull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0