9 augusti 2010 - Dia da Rainha

Idag är det "A dia da rainha" hemma hos oss. Alltså, drottningens dag. Och drottningen, det är självklart jag, och det innebär att jag inte behöver göra någonting alls under hela dagen. J gick upp med Julia när hon vaknade halv åtta i morse, trots att han inte somnat förrän 05 själv. Jag sov vidare och gick inte upp förrän 2 timmar senare, lagom till att Julia somnade och J började med att tvätta kläderna. Julia sover fortfarande och J har även han lagt sig för att vila en stund, men snart ska jag gå och säga till honom att det är dags att gå ner till tvätten igen. Känns verkligen konstigt att lata sig en hel dag och om jag känner mig rätt så kommer jag diska eller dammsuga eller något annat i alla fall. Men jag har ju valet att inte göra det om jag vill, och bara det är ju fantastiskt!

När jag kom upp i morse satt Julia och lekte med ett DVDfodral. Jag gick direkt och hämtade en skål cherios att äta då jag var så jäkla hungrig. När jag satt på soffan och åt kom Julia framkrålande och satte sig nedanför mig. Hon tog tag i bordskanten och vips sa det så stod hon upp! Är detta möjligt? Jag blev helt ställd. Trodde inte att det var något som barn gör strax innan de börjar gå. Jaja, det kommer bli mycket spring fram och tillbaka här hemma för mig och J!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0