7 augusti 2010 - Rena jäkla rånet!

1. Pressbyrån:

När jag kom till Drottningtorget igår var det lagom för Julias eftermiddagsmål. Det var tom lite sent, men hon sov så det var ju ingen direkt panik, men jag ville ha maten till hands när hon vaknade, så jag fick gå in på pressbyrån för att fixa vatten till hennes välling. Jag frågade tjejen i kassan vad det kostar och hon svarar "Tjugo kronor!". Jag upprepade det för att kolla om jag verkligen hörde rätt. Tjejen, som vägrade tvätta av det där fåniga leendet från nunan, nickade. Jag trodde hon missuppfattade min fråga, så jag ställde den igen och sa att jag inte menade på flaska utan på mugg. Hon tittade på mig som om hon inte talade mitt språk. "Som te...?" frågar hon efter en stund, och jag sa "Ja, fast utan te..". Femton jäkla spänn fick jag punga ut med + tjugo för en flaska kallt vatten att späda ut det med. 35:- för en flaska välling, det är ju helr sjukt! Men vad ska man göra, ungen måste ju äta!

2. Västtrafik:

Nu börjar priserna bli helt sinnessjukt dyra och jag slår vad om att en liten, kort gubbe med en överkamning lik Donald Trumps och världens mindrevärdeskomplex, befinner sig på ett översittarkontar och hoppar upp och ner samtidigt som han ropar "Dyrare! Dyrare! DYRARE...!". De tjatar om att det är mycket bättre för miljön att åka komunalt, och det är väl visserligen sant. Men vad de inte verkar fatta är att människor är bekväma, om inte lata, och när det kostar nästan lika mycket att ta bussen som att ta bilen så är inte valet så svårt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0