4 augusti 2010 - Uppe!

J tog Julia på en långpromenad igår. Jag låg själv på soffan och gjorde absolut ingenting alls, helt ostört i 1,5 timmar. Vilken lyx! Dock började jag sakna Julia ganska snart och blev överlycklig när de båda klev in genom dörren. Jag sprang fram till vagnen och plockade upp min tjej, som såg precis lika lycklig ut som jag kände mig. Måste erkänna att det är det bästa med att vara ifrån henne en stund. Visst är det skönt att få lite egentid också, men åeterseendet är alltid härligast!

En knapp timme efter att J kommit hem fick jag sms från Sara. Hon skulle in till stan och frågade om jag ville träffa henne, vilket jag såklart ville. Så jag fixade mig och Julia snabbt, packade ner lite saker ocg gav mig iväg. Vi mötte upp Sara på Centralen och sedan åkte vi vidare till Haga och började med att titta in på "Liten Karin". Världens sötaste leksaksaffär, som har så mycket söta saker att det kryper i fingrarna. Tittade efter en doppresent till Mira, och hittade en del jag ville köpa. Får se vad pengarna anser om detta i slutet av månaden. Sedan gick vi och satte oss på ett café och Johanna kom snart och gjorde oss sällskap. Vi satt ett bra tag och hade det allmänt trevlig. Efter ett tag blev det kyligt och vi bestämde oss för att röra på oss. Johanna åkte hem för att värma upp sig medan Sara, jag och Julia promenerade runt i Majorna. Jag var hemma vid 21.30 och skulle då lägga Julia, vilket även igår blev en utmaning. Hon var troligtvis övertrött och ville inte alls sova. Hon grät så tårarna sprutade när jag tvingade henne att ligga ner. Efter mycket om och men, vaggande och sjungande så somnade hon på min arm. Jag gick och la mig inte långt efter det, vilket var tur. Julia vaknade innan 07 idag igen och ville inte alls ge mamma en stund att vila. Så det var bara att gå upp och göra välling. Jag hade dock tänkt att byta blöjan innan hon åt, vilket jag alltid gör, men hon blev tokig när hon fick se maten så jag antog att hon var jättehungrig och bestämde att blöjan fick vänta. Då somnar hon med flaskan i maten och ligger fortfarande och sussar i sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0