31 augusti 2010 - Outvilad..

Igår skulle Sara in till stan för att kolla in lägenheten hon ska flytta in i, och jag tyckte att det var en bra ide att passa på att komma ut lite. Vädret var ju fint för en gångs skull! Dessutom skulle Sara ha med sig lite saker som jag glömde kvar där i söndags. Så jag slängde på mig lite kläder, och när Julia vaknat gjorde jag detsamma på henne. Posten kom ganska precis innan jag skulle gå ut och istället för räkningar fick jag en avi. Jag hade mina aningar vad det kunde vara, men det dämpade inte min nyfikenhet något alls, så jag bestämde mig för att hämta ut paketet på vägen. Jag var lite stressad, men som tur vad ringde Sara och sa att hon glömt mina saker i lägenheten och fick vända om, vilket innebar att jag fick en halvtimme till. Dock så var jag och Julia redan påpackade och klara så vi gav oss iväg ändå.

Paketet kom från min faster Britt och det var massa kläder till Julia, plus skorna jag visade innan. Alldeles perfekt nu när hon börjat stå upp. Strumpor är ju så halt, och hennes små fötter blir så kalla när hon är barfota. Förutom skorna fanns i allafall 4 bodys, 2 par byxor och en tröja, och såklart har hon på sig en del idag!

Det första vi gjorde när Sara kom in till stan, då jag såklart var där först, var att åka till biblioteket. Sedan var det dags för Julia att äta så vi gick in på ett cafe och tog en kaffe. Efter det var vi inne en sväng på Emmaus och Myrornas och sen var det dags att åka till lägenheten. Jag följde med henne dit med åkte sedan hem då klockan började närma sig läggdags för Julia. Jag skulle natta henne, men igår ville hon inte sova. J fick sitta uppe med henne medan jag gick och duschade och sedan somnade hon i mitt knä. Jag gick och la mig samtidigt, strax efter 21.
Det tog ju ett tag innan jag somnade men jag tror jag sov runt 22 och Julia vaknade strax efter 07. Trots att jag sovit så länge är jag sjukt trött idag. Behöver nog ett år av nätter med så lång sömn för att kunna känna mig lite mer utvilad. Får väl ta och lägga mig med Julia vid middagsvilan i eftermiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0