31 augusti 2010 - Joooos

Idag har jag varit på spontandejt med Josie. Hon ringde just när jag var klar med att dammsuga vardagsrummet och frågade om jag hade lust att komma in till stan en sväng och ta en fika. Det var jättelängesen vi träffades och det kändes både roligt och nödvändigt. Naturligtvis var det ingen tvekan om saken. Klart jag ville det!
Jag fixade iordning mig på ett ryck och packade sedan Julias saker i väskan och till sist klädde jag på henne. Dock hade hon matvägrat vid lunch, och knappt fått i sig någonting alls så precis när vi var klara att ge oss av började hon storgråta. Det var tveklöst hungergråtet så J fick blanda ihop välling till henne som jag gav henne innan vi åkte. Även om hon fortfarande var ledsen när jag la henne i vagnen, så somnade hon ganska snart och sov fortfarande när jag gick av vagnen i Brunnsparken. Mötte upp Jossan på apoteket där jag skulle göra mitt enda ärende vilket var att köpa hem Eeze. Då jag misstänker att orsaken till mina migränanfall är hormonella och kommer vid ägglossningen var det minst sagt dags att köpa hem det. Var ju snart 4 veckorsen sist så jag går mest och väntar på det och skulle det ske när jag inte har Eeze hemma så blir resultatet inte så vackert.

När det var inhandlat gick vi vidare och tog en fika. Lagom till det vaknade Julia till, efter att ha sovit alldeles för lite. Hon ville såklart inte somna om när hon märkte att Jossan var där. Istället försökte hon dra ner Jossans lunch i sin vagn för att å uppmärksamhet. Dock är både Jossan och jag rätt vana vid det där, jag för Julias långa armars skull och Joos för att hon jobbat mycket på förskolor, så hon hann inte få tag i nåt. Lite grinig ble hon, men det är smällar man får ta! Efter fikan strosade vi runt halva stan och babblade på om allt möjligt. Eftersom det var så längesen vi träffades hade vi mycket att prata om. Dessutom har Joos alltid massa nytt och roligt skvaller som man gärna vill ta del av! Efter några timmar var vi framme vif Domkyrkan och bestämde oss för att ta oss hemåt.




Jossan med Julia i vintras när Julia var en jätteliten och nästan nyknäckt bebis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0