3 augusti 2010 - För lite sömn

Julia ville inte alls sova igår! Inte en chans eftersom hon hade somnat vid 18 och sovit nästan 2 timmar. Alldeles för länge för sent! Men hon var så himla trött, gnällde och vill bara sitta i mitt knä hela tiden. Jag hade ju saker att göra! Hon var dock fortfarande jättetrött när hon vaknade, så vid 21 gav jag henne välling som vanligt och hoppades på det bästa. Hon somnade, precis som vanligt, men jag ropade "Hurra" lite för tidigt. Fem minuter senare började hon skrika. Jag gick in, gav henne nappen och gick ut, som jag alltid gör. Men det gick inte den här gången. Hon fortsatte skrika, så jag plockade upp henne. Hon satt i mitt knä ett tag och höll nästan på att somna. Händerna gnuggade ihärdigt ögonen och hon kändes jättetung och avslappnad. Jag la henne i sängen igen, men utan resultat. Eller jo, resultat blev det, men inte det jag strävade efter. Mer skrik! Upp igen. Såhär höll det på i kanske 1,5 timme och jag var på god väg att bli galen.
Till slut gav jag upp och J fick blanda ihop lite mer välling. Detta somnade hon på strax innan 23, men sov inte alls lugnt. Fick springa upp och ge henne nappen och stå lutad över sängen för att klappa henne i rumpan kanske 5 ggr på 30 minuter. När hon väl somnade var jag helt slut och orkade knappt kolla färdigt på filmen som var på. Jag låg ett tag och bara njöt av att vara mig ett tag. Blev typ tokig så fort J rörde mig. Orkade inte med mer beröring. Jag trodde aldrig att det var något man kunde få för mycket av, men jag har blivit bevisad motsatsen. Efter en jobbig kväll med Julia vill jag helst sätta mig ensam någonstans och bara stirra in i väggen. Jag gick dock och la mig inte så långt efter Julia och somnade som en stock. Jag trodde och hoppades på att jag skulle få i alla fall en halvtimmes sovmorgon eftersom hon somnade så sent, men icke! Idag satt hon upp i sängen innan 07 och ville inte alls somna om. Hon höll sig i alla fall tillräckligt lugn och tyst så jag kunde vila till 10 över innan hon var påväg över sängkanten för att sätta fart på mig, så det var bara att gå upp. Nu har hon somnat igen, och jag borde ju utnyttja tiden till att ta igen mig lite, men istället tänker jag njuta av att vara ensam ett tag. J har lovat att ta med henne på en promenad nån timme eller två om det inte regnar idag. Skulle vara väldigt skönt!




Finns inget bättre, trots att hon inte alltid gör som jag vill! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0