29 augusti 2010 - Namngivning i Frillesås

Gårdagen var rätt häktig och avslutades nästan inte förrän idag, så jag har helt enkelt inte hunnit blogga! Vi var nere i Frillesås och firade Elsa som fick sina namn. Jag var stressad redan när jag vaknade vid 07 eftersom det var avgörande för dagen att vi skulle hinna med 13:17 pendeln. Hade ju "bara" 5,5 timmar på mig innan vi skulle åka. Julia fick frukost först, naturligtvis och sedan började jag prova mina gamla klänningar som jag inte haft på mig sen innan jag blev gravid. Jag hade ingen aning om vad någon av oss skulle ha på oss, så det var bara att börja rota. I påsen som vi fick ärva utav Tessies guddotter hittade jag en rosa-randig klänning till Julia. Dock var den i storlek 80, men jag testade den, och den satt fint även om den var lite lång. Men det fick duga! Själv drog jag fram min gamla lila tubklänning som jag köpte på Cassels rea innan jag åkte till Brasilien förra året. Tillsammans med den en svart, kortärmat omlotttröja. Det blev för mycket med svarta leggins till så jag fick dra med mig Julia till KT och Hemköp för att köpa ett par nylonstrumpor. Detta gjorde mig såklart, om möjligt, ännu mer stressad och jag praktiskt taget sprang hem, med Julia i selen och en plastpåse som tak över henne då det började regna.

När vi kommit hem somnade Julia och jag passade på att ta en snabbdusch. Efter att jag tvättat färdigt mig bestämde jag att jag hade tillräckligt med tid för att bara stå och tagga ner en liten stund. Dum som jag är lutade jag mig mot väggen och två sekunder senare satt jag på golvet! Jag hann inte riktigt reagera eftersom det gick så fort, men när jag insett att jag ramlat satt jag ett tag och kände efter så alla ryggkotor satt rätt. Tack och lov skadade jag mig knappt, bara ett skärsår på insidan av höger lillfinger (fråga mig inte....?) och lite huvudvärk. Efter att jag samlat mig lite efter fallet och kom på fötter igen gick jag ut och hann äta frukost och sminka mig innan Julia vaknade. Vi var klara och kom iväg i god tid och hann med både pendel och buss!



Julia och pappa på bussen




Jag och Julia på bussen


Ceremonin var jättefin! Så himla mysig och personlig. Anna och Jenny stod på grästmattan med lilla Elsa, och vi andra satt/stod framför dem. De berättade om varför de valt just de namnen de valt, läste en liten saga som betydde mycket för dem och sedan sjöng Jenny "Du är det vackraste" för Elsa. En av mina absoluta favoritsånger! Efter detta blev det fika, men 7 sorters kaka och stora goda Prinsesstårtor. Allting var hemmabakat och urgott.
J åkte hem innan mig. Han hade stämt möte med några vänner under kvällen, så han behövde komma hem. Jag själv kände inte för att åka hem. Jag hade så trevligt med Sara och allas om var där så jag bestämde mig för att stanna några timmar längre. När de flesta hade åkte hem och Julia somnat i vagnen plockade Sara och jag fram lite spel och satt invirade i filtar ute på verandan. Snart var det middag och helt plötsligt var klockan över tio. Sara, som skulle till Kungsbacka, började kolla hur bussarna går och då mindes vi att bussarna på lördagarna har ett sånt där underbart uppehålla på två timmar mellan tio och tolv. Detta innebar att jag skulle vara hemma i Kortedala runt halv två på morgonen, och lät inte alls lockande. Anna var snäll och körde oss till lägenheten i Kungsbacka och från där skulle vi gå till stationen. Dock var jag så trött att jag mådde illa och vi bestämde att jag och Julia skulle stanna över natten.



Anna, Jenny och fina Elsa




Stjärnan för dagen; Anna Elsa Hermine




Jag med en hungrig Elsa och en förundrad Julia




J med Julia och lille Mio med sin pappa


Det var inte alls enkelt att natta Julia när hon inte hade sin säng där. Vi skulle dela säng, som vi inte gjort på ca sex månader, så det var ovant för oss båda. Stackars lilla gumman var jätteledsen och kunde inte alls komma till ro. Hon fick lite extra välling och slappnade då av, men kunde ändå inte somna. Det fanns ju ingen liten spjälsäng för mig att lägga ner henne i. Efter mycket om och men somnade hon tätt intill mig. Klockan var runt ett och sedan vaknade hon vid halv
åtta igen. Efter hon fått sin frukost begav vi oss hemåt, och nu ligger lillstumpan och tar igen lite förlorad sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0