29 augusti 2010 - En busschaufför, en busschaufför det är en...grumpen gubbe?

Efter jag hoppade på bussen imorse och parkerat Julia säkert skickade jag iväg en smsbiljett. Sedan stod jag och knappade på telefonen och väntade på att bussen skulle börja åka. Jag trodde att chaffisen väntade på att bilar skulle åka förbi, men efter en stund ropar han bak i busse "Och hur hade du tänkt att betala?!!" Han lät riktigt sur och ilsken. Jag svarade honom att jag precis hade gjort det med telefonen. En liten stund var han tyst, som om han försökte komma på "his next move". Till slut sa han åt mig att komma fram och visa honom att jag hade betalat, och jag gjorde som han sa. Jag visade mobilen och han tittade onaturligt länge på den innan han grumpen och surmulen uttryckte ett underligt läte som jag tror att jag kan ha varit ett godkännande. Han såg liksom besviken ut, som om han verkligen ville ta fast och tillrättavisa mig för en ogiltig biljett. Kändes onekligen skönt att kunna bevisa att jag hade rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0