27 augusti 2010 - Bigfeet

Jag trodde att vår bebis skulle få små, små fötter, eftersom varken jag eller J är särskilt storfotade. J har knappa 40 och jag kan ha allt mellan 35-36. Men Julia har inte alls pygmefötter utan har blivit utrustad med ett par ordentliga plankor! Om man jämför med mig då...! Jag vet inte vilken storlek jag hade i hennes ålder, men när jag började gå vid 11 månader var de minsta skorna man kunde köpa i butik i storlek 16 - och de glappade! Idag provade jag ett par sandaler på Julia, och de satt nästan perfekt. Storlek 19! Jag misstänker dock att de var ett par små 19, för sedan hittade jag ett par "riktiga" skor i storlek 18, och de passade också. Men ändå! Men hon har ju andra att brås på. Även längden är inte så litet som jag har trott. När vi var på BVC sist sa sköterskan att hon inte alls är särskilt kort. Fast varken J eller jag var ju direkt korta när vi var små! Jag var hela 52 cm när jag föddes. Vi växte fort, men slutade tidigt. Jag har nog inte växt en cm sen jag var 12. Det är mer troligt att jag har krympt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0