25 augusti 2010 - Igårnatt

Igår ville Julia sova lika lite som jag ville att hon skulle vara vaken. Jag var så himla trött och villa bara lägga mig på soffan och slappna av, men jag kan inte det förrän hon sover. Blir helt distraherad att fortgå med mitt eget om jag vet att hon är vaken. Vanligtvis går det ju nästan för lätt att natta henne, men då och då kommer det nätter som är gnälliga och motvilliga. Igår tror jag dock att det var tänderna som orsakade det hela. Julia ville inte suga på nappen utan skulle hela tiden tugga på den och tappade hon den åkte hela handen in så hon höll på att kräkas. Stackarn! Det var ändå inte sent, men eftersom hon brukar somna runt åtta nu, försöker jag hålla på det. Strax efter åtta satte jag henne i vagnen och gick två varv runt gården, men det hjälpte inte. J fick ta henne när vi kom in så jag fick sitta ner och samla krafterna. Sedan fick hon sitta en stund i mitt knä framför TV:n och koppla av. Jag la henne i sängen, men hon började gråta igen. När jag gick in stod hon i sängen, men när jag la henne i knät kunde hon knappt hålla ögonen öppna. Strax efter nio somnade hon, och jag gjorde detsamma en timme efter. Som en liten belöning för den jobbiga kvällen fick Julia, och på så vis även jag, sova till halv nio! 



Tokfia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0