25 augusti 2010 - Gränssättning och bordspromenad

Nu är det full fart framåt här hela dagarna! Julia beter sig som om hon fått en klick senap i rumpen. Hon har racerfart fram på alla fyra och det går knappt att få tag på henne. Man hinner inte sätta ner henne på golvet innan hon är påväg. Det är som om hon börjar krypa i luften. Särskilt under datorstolen ska hon sitta och slita loss alla kablar och sladdar hon ser. Detta är ju något hon absolut inte får göra, och då är det dags att säga ifrån. Hon gillar inte ordet "Neej" vill jag meddela, och beroende på humör innan, blir hon antingen jättearg eller jätteledsen. Detsamma när hon får tag i våra mobiler eller J:s mp3. Måste sätta gränser nu, och det är inte roligt för någon av oss, men behövligt.
 
Nu har hon ju lärt sig ställa sig upp själv och tar tag i allt för att komma upp, bordet, tvbänken, tvättkorgen...! Sedan vet hon inte hur hon ska komma ner igen och då börjar hon gnälla. Vissa saker är ju inte starka nog och då vurpar hon. Tack och lov att hon lärt sig sätta sig på rumpan då blöjan dämpar fallet för henne. Dessutom går hon! När hon håller i sig såklart. Hon promenerar längs vardagsrumsbordet medan hon håller i sig i kanterna. Ibland har hon försökt sig på att släppa för att ta det lilla steget mellan bordet och soffan, där jag befinner mig, men det ´går inte alls. Tur att jag hinner få tag på henne innan hon störtar ner dock!
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0