22 augusti 2010 - Godmorgon

Julia vaknade för typ 2 timmar sen, och jag låg och läste alldeles för länge igår, så jag var inte jättepigg. Men hon sov ju ändå längre än vad jag hade hoppats på eftersom hon somnade innan åtta igår. Hon var så trött och satt bara och grät, och var rätt trött också så jag orkade inte sitta och hålla henne vaken som jag brukar. Jag gav henne välling, men hon åt inte ens upp den. Hon somnade med flaskan i munnen! Men hon var hungrig när vi vaknade och åt upp en hel portion havregrynsgröt utan problem.

Pappa kom hit och lämnade av en kartong och två påsar med saker från farmors lägenhet. Massa porslin och köksredskap, sängkläder och en del fotografier på mina äldre släktingar, pappas far och morföräldrar. Jag älskar kort och har alltid gjort. Varje gång jag kom hem till farmor, oavsett ålder, har fotografierna varit det första jag gått fram till så jag har sett dem miljoners gånger, men jag ville gärna ha dem. Kommer ta ett tag innan jag sätter upp dem dock. Dels för att jag inte får göra hål i väggarna här, men också för att jag tycker det känns lite skumt att ha dem här. J tyckte att poslinet var fint och plockade upp och berömde allt. Jag orkade dock inte göra det, så jag bad honom vänta tills idag med att fixa det, så det gjorde han. Han ska diska det en gång extra och sen ställa in det där han hittar plats. Jag tycker det känns jättekonstigt att ha farmors bruna kopp, som hon alltid drack kaffe ur, stående på diskbänken i mitt hem. Men jag vänjer mig väl!                                                         
J sov inte hemma inatt. Han spenderade kvällen hos en kompis och han råkade somna på soffan, så jag vaknade ensam imorse. Det kändes konsigt och jag saknade honom, men han kom hem innan åtta igen. Han hade saknat oss också. Dock hade han sovit dåligt och inte i mer än 2 timmar, så jag bäddade ner honon i sängen när han kom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0