20 augusti 2010 - Julia gillar

Min dotter är verkligen inte kräsen när det kommer till mat, och det är väldigt skönt! Slippa leta efter saker hon kan äta. Idag har hon förutom leverpastejmacka fått smaka på havregrynsgröt. Jag själv är inte jätteförtjust i detta, men jag tänkte att om hon vänjer sig vid det så kanske det funkar. Jag blandade i lite katrinplommonpuré för magens skull, och lite blåbärspuré för smakens skull. Det verkade funka, för hon åt allt med god aptit.

Hon ska nu börja äta samma mat som vi gör. På bvc sa de att hon kan äta allt som vi äter men at vi ska undvika saker som salt, honung, spenat och komjölk. Igår gav jag henne lite köttfärs för första gången och det fick hon också i sig utan en min. Så imorgon ska hon få det som blev över när vi gjorde hamburgare här idag, med potatis, morot och palsternacka.

Men nu är det allt dags för mig att krypa till sängs. Är urtrött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0