19 augusti 2010 - The nightingale sings gentle lullabies

Julia ligger och sover. Hon har börjat somna tidigare på kvällarna nu, redan vid 20, vilket såklart gör att hon vaknar tidigare på morgonen. Vi ger henne lite extra välling innan hon somnar bara för att hon inte ska vakna vid 5 redan, så hon sover i alla fall till 6. Men det funkar, vi vänjer oss! Jag funderar dock på att göra detsamma, alltså, gå och lägga mig. Har inte så mycket att göra - eller jag har massor att göra, men ingenting som passar sig klockan nio på kvällen - så jag kan lika väl göra kvällen tidig. Det är ju inte så att jag inte skulle behöva det!
Imorgon tar jag med mig Julia och åker in en sväng till stan, tror jag. Lämnar J ensam så han kan städa lägenheten och tvätta kläderna ostört. Vi åker ju på pytteminisemester till Åsa i helgen och vill gärna ha lägenheten renstädad när vi kommer hem. Det värsta som finns är ju att komma hem till ett rörigt hem!

Idag har vi faktiskt inte gjort någonting alls, vilket är mindre än vanligtvis! Jag brukar i alla fall ta Julia på en promenad var dag, men idag har vädret varit väldigt opålitligt så jag valde att stanna hemma. Hon har nyst rätt mycket de senaste dagarna och jag vill inte riskera att förkyla henne. Jag hoppas innerligt på att det blir bättre väder imorgon!
Om solen skiner eller inte struntar jag uppriktigt sagt i, men det får hemskt gärna vara uppehåll. I alla fall under de stunder jag befinner mig utomhus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0