19 augusti 2010 - Pretty as a sunbeam

Jag fick vänta ett tag på Sara när jag kom in till Kungsbacka, men det gjorde inte mig något. Vädret var härligt och solen sken. Jag bestämde mig för att långsamt börja gå upp mot Sara för att möta henne på vägen. Jag blev attackerad av ett Jehovas Vittne på vägen, och jag hade ju tid så jag lät henne göra sin grej. Sedan gick jag in och på Babyproffset för att kolla vad resesängar kostar, men det är väl det dyraste stället att köpa det på. Sedan fortsatte jag gå, men satte mig på en bänk med Julia och ringde Sara att jag väntar där. Hon dök upp inte så långt efter och vi började ta oss mot Kungsmässan då Julia både behövde äta och bytas på. Det gick snabbt och smärtfritt, och vi tog oss lite tid att kolla runt i butikerna. Behövde ju inte oroa mig för att köpa något onödigt eftersom jag inte hade några pengar att köpa det för.

När Julia började bli trött kom jag med förslaget att gå en liten sväng ute, och Sara var med på det. Men när vi klev utanför dörrarna upptäckte vi att det pissregna. Det hade vi inte alls förväntat oss, men vi fick vända och gå in. Vi gick istället igenom hela Mässan och när vi kom till nästa dörr hade Julia somnat. Dessutom hade det slutat regna, så vi bestämde oss för att gå hem till Sara. När vi var framme var vi trötta och möra så vi satt i soffan tittade på TV tills Saras pappa ringde och bad henne komma ner till hennes morfars lägenhet med ett pass. Så vii gick ut igen! Och då kom regnet - igen! Och det vad inte lite. Det forsade ner och jag började springa för att ta mig till tunneln lite längre ner på gatan. Där stod vi tills det blev uppehåll och gav oss sedan på det igen. Vi hann 3 steg ut innan vi fick springa in igen, men även den här gången var det över snabbt. Så vi gav oss iväg!

Vi var snabbt klara hos "morfar" och vi bestämde oss för att gå till Hemköp och handla hem lite mat. Men då kom - just det - regnet! Och det var inte att leka med. Vi stod och tryckte i portuppgången eftersom vi inte kunde öppna dörren. Den öppnades utåt vilket betydde att vi skulle vara tvungna att gå ut i regnet för att få upp den. Men Saras pappa ringde och när Sara sa var vi var kom han ut med ett paraply som vi ställde oss under medan han öppnade dörren och vi kunde slinka in. Vi satt inne i lägenheten några minuter och regnet forsade utan att verka vilja sluta. Men vi bestämde oss för att bädda ner Julia ordentligt och sedan gå snabbt till affären. Det är ju trots allt bara vatten! Men vi hade tur! det hade slutat när vi kom ut och så höll det sig resten av promenaden.

När vi kom hem åt vi och sedan satt vi vid köksbordet och spelade kort och yatzy resten av kvällen. Vi pratade om allt och inget och skrattade väldigt mycket. Julia satt på bordet och rev sönder en Joker från Saras kortlek och förvandlade hushållspapper till konfetti. Men det var okej. Hon hade ju roligt! Och de hade vi åsså...:p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0