15 augusti 2010 - Lekdag

De som har sett "Tjorven och Mysak" vet mycket väl vad en lekdag är. För er som inte sett den är det nog inte så svårt att lista ut innerbörden. Är ju inte direkt raketvetenskap. En lekdag är helt enkel en dag full med lek. En sån har jag och Julia haft idag. J har varit med vänner mesta delen av dagen och jag har därför gett Julia all min uppmärksamhet. Inte så stor skillnad från andra dagar då större delen av min uppmärksamhet är hennes varelse J är hemma eller inte, men ändå. Vi har i alla fall busat och lekt tills hon kiknat av skratt - nästan. Förutom de vanliga lekarna - studs i sängen, kittling och flyga flygplan - så har jag kommit på en ny lek som Julia tyckte var extremt roligt. Nämligen "Kurragömma" möter "Följa John". Jag kröp runt på golvet och såg till att hon följde efter, sedan gömde jag mig bakom olika saker (Kudde eller soffbordet) och hon fick krypa fram och hitta mig. När hon gjorde det tjoade hon av skratt, och sen gjorde jag samma sak igen. Mina knän ömmade men det var det så värt. Allt är värt hennes skratt! Detta tröttade dock ut henne rejält och hon ligger redan och sover gott.

Jag och J pratade lite igår och kom fram till att vi behöver miljöbyte - snarast! Vi är påväg att börja klättra på väggarna här av tristess. Jag ringde Andreas idag och kollade upp när de kommer vara redo för övernattningsgäster i Åsa, och han sa att det var inga problem. Tydligen har folk redan slaggat där så vi har preliminärtbestämt att vi ska dit i helgen och jag har lovat att J ska klippa gräset för dem. Passar honom perfekt, då får han svettas lite. Sa till Andreas att skoja lite med honom genom att ge honom en slö sax!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0