13 augusti 2010 - Bra dag (Skulle publicerats igår!)

Dagen har varit alldeles lagom bra. Halva var skit och andra halvan jättebra, så det blir ju bra i genomsnitt. När klockan var runt 9 gick jag för att steka några ägg då jag började bli riktigt hungrig. Då upptäckte jag att jag inbte såg normalt och snart kom migränen igen. Slängde i mig 2 Eeze, men det hjälpte inte direkt och det var mer intensivt än vanligt. Smärtan var fruktansvärd i hela huvudet och till och med ansiktet. Dessutom tappade jag känseln i vänster hand så ett tag trodde jag att jag hade fått en hjärnblödning. Efter 2 timmar tog jag 2 tabletter till och då bättrade det sig fort, även om det tar ett tag innan jag kände mig återställd. Vid 18 fick jag äntligen ätit lite och efter det blev det betydligt bättre!

Framåt kvällen kom Sara och hälsade på och vi satt i flera timmar i köket och pratade och drack coca cola. Julia somnade vid 20.30 och har sovit bra sen dess, så vi fick vara ifred. J underhöll sig med Tv:n och Adam Sandler i "Benknäckargänget". Kvällens trevligheter vinner utan tvekan över den jobbiga början på dagen, och jag känner mig till freds och nöjd trots allt. Är alldeles redo för att krypa till sängs. Ska nog dock beställa tid hos läkaren när jag får pengar och kolla om han kan skriva ut bättre tabletter för migrän så jag inte behöver ligga med det. Måste ju finnas något bättre än de receptfria pillrena!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0