11 augusti 2010 - Regnbågsbajs - Känsliga läsare varnas!!

Tro det eller ej så kan det vara rätt underhållande att byta blöja på Julia. Det är alltid en överraskning att se vad magen hade att bjuda på just den här gången. Igår när jag bytte på henne blev jag förvånad över att se att bajset var blått! Inte typ havsblått eller turkosblått - det hade varit läskigt - utan en väldigt mörk blå. Uppriktigt sagt var det en riktigt snygg färg som jag lätt hade kunnat klä mig i. Om det var på kläder då, inte i en blöja. Efter att jag kollar ett tag mindes jag att jag hade gett henne blåbärspuré till mellanmål dagen innan och där löstes det mysteriet.
Senare på dagen var det dags igen, och lika nyfiken som alltid öppnade jag den illaluktande blöjan, och ¨då var det grönfärgat. Inte heller den här gången i en stark nyans, men tveklöst en antydan. Den här gången var det broccoli som hon hade ätit.

Nu när vi ändå är inne på det här otroligt underhållande ämnet kan jag ju passa på att berätta lite äkta skitsnack! Jag var ute på en liten kvällspromenad med Julia igår och när vi var hemma skulle jag ge henne till J medan jag bytte om till myskläder. När jag räckte henne till honom upptäckte vi båda en stor, brun (ingen rolig färg den här gången), kletig fläck på min vita tröja. Samtidigt flyttade vi blicken till Julias bakdel och såg direkt varifrån det kom. Det blev snabbt in i duschen med bebis iklädd bajskläderna och där lirkade vi av kläderna så försiktigt vi bara kunde för att hon inte skulle få bajs överallt. Det gick sådär bra! Hela ryggen var full och även på vissa ställen i håret kom det. Så det blev till att duscha henne, trots att hon duschat kvällen innan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0